Hybridvisning

Malossi fly kopplingsfjädrar

Hej ,Jag har köpt en malossi fly koppling ,men de var dock för mjuka kopplignsfjädrar i när jag satt på den.
    Men de är ju nå "speciella" kopplingsfjädrar man lär ha till den kopplingen ,någon som kan länka dom kopplingsfjädrarna som passar till den kopplingen ?
    Tacksam för svar

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Samma fjädrar som är till delta kopplingen ska du ha om jag inte är ute o cyklar

Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Samma fjädrar som är till delta kopplingen ska du ha om jag inte är ute o cyklar
    http://twostroke.se/product.asp?product=12662 alltså ? Orkar inte köpa och sen passar dem inte

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    nu är jag inte säker. men har för mig att de bara var delta kopplingen som behövded essa speciella fjädrar, eller skulle fly kopplingen ha det också kanske?
    vet att jag körde med vanliga till min fly en gång i tiden, de funkade fint.
    Nä tror fly också lär ha speciella ,för testade med mina orginala ,och dom var typ för långa och mycket bredare en malossi fly fjädrarna

Reg.datum
    Mar 2012
    Ursäkta mig om jag lånar tråden nu.
    Igår bytte jag vikter och kopplingsfjädrar på mopeden ( aerox 07 )
    Märkte dock att vikterna blev för lätta så jag stoppade tillbaka dem jag hade innan, och dem fungerar hur bra som helst men ville bara testa om lite lättare vikter skulle bli bättre.

Men idag när jag var ute och körde så tycker jag den börjar övervarva som fan när den kommer upp i ca 80-85? gjorde det inte tidigare men jag tycker som inte att hårdare kopplingsfjädrar ska göra någonting alls med hur mycket den varvar på högvarv? Man hör riktigt på ljudet att den börjar varva som ett as och hela mopeden börjar skaka.

Setup:
    Stage6 sport pro MKII
    Dellorto black edition 19mm
    Tryckfjäder org
    4,2g vikter
    Blåa kopplingsfjädrar
    Sportluftfilter
    Org koppling samt variator. Det jag kan tillägga är att kopplingsbackarna såg förjävliga ut, dem var nästan helt slut. Kan dem ha någonting med detta att göra?

Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Ursäkta mig om jag lånar tråden nu.
    Igår bytte jag vikter och kopplingsfjädrar på mopeden ( aerox 07 )
    Märkte dock att vikterna blev för lätta så jag stoppade tillbaka dem jag hade innan, och dem fungerar hur bra som helst men ville bara testa om lite lättare vikter skulle bli bättre.

Men idag när jag var ute och körde så tycker jag den börjar övervarva som fan när den kommer upp i ca 80-85? gjorde det inte tidigare men jag tycker som inte att hårdare kopplingsfjädrar ska göra någonting alls med hur mycket den varvar på högvarv? Man hör riktigt på ljudet att den börjar varva som ett as och hela mopeden börjar skaka.

Setup:
    Stage6 sport pro MKII
    Dellorto black edition 19mm
    Tryckfjäder org
    4,2g vikter
    Blåa kopplingsfjädrar
    Sportluftfilter
    Org koppling samt variator. Det jag kan tillägga är att kopplingsbackarna såg förjävliga ut, dem var nästan helt slut. Kan dem ha någonting med detta att göra?
    Ja ,de kan nog vara kopplings backarna

Reg.datum
    Mar 2012
    Hmm, det är då konstigt isåfall, för den funkade ju hur bra som helst innan jag plockade lös allt...
    Ajjah, får vänta på mer svar innan jag beställer ny koppling.

Jag har varit med om samma problem! Det är speciella för just fly och delta,

Citat Ursprungligen postat av emilsjoedin Visa inlägg
    Hej ,Jag har köpt en malossi fly koppling ,men de var dock för mjuka kopplignsfjädrar i när jag satt på den.
    Men de är ju nå "speciella" kopplingsfjädrar man lär ha till den kopplingen ,någon som kan länka dom kopplingsfjädrarna som passar till den kopplingen ?
    Tacksam för svar
    http://twostroke.se/product.asp?product=12662
    dom köpte jag till min fly

Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    Till Fly- & Deltakopplingarna
    Info:

Malossi - Kopplingsfjädrar

Malossis kopplingsfjädrar passar Malossi Fly-, Delta- och originalkopplingar.

Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    Till Fly- & Deltakopplingarna
    Info:

Malossi - Kopplingsfjädrar

Malossis kopplingsfjädrar passar Malossi Fly-, Delta- och originalkopplingar.
    eh va?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in