1. #1

    Koppling riktigt hård, AM6!

    Hej, har en drac (am6 motor).
    Det är tungt att koppla alltså riktigt mycket motstånd i kopplingshandtaget.
    Jag har bytt kopplingshandtag, vajer, lameller, fjädrar och motorolja. Och det blev ingen skillnad. Vad kan det vara för fel, om jag gemför med kompisarnas kopplingar så är deras mycket mjukare.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Hej, har en drac (am6 motor).
    Det är tungt att koppla alltså riktigt mycket motstånd i kopplingshandtaget.
    Jag har bytt kopplingshandtag, vajer, lameller, fjädrar och motorolja. Och det blev ingen skillnad. Vad kan det vara för fel, om jag gemför med kompisarnas kopplingar så är deras mycket mjukare.
    Hårdare fjädrar än dem:?:

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Hårdare fjädrar än dem:?:
    Tack för snabbt svar , jag kör med orginal fjärdrar medans min polare kör hårdare fjärdrar. min koppling har alltid varit hård, kan det ha något med kopplingsarmen å göra?

  4. #4
    har polini kopplingen med polini fjädrarna, det är sjukt lätt att dra in kopplingshandtaget, pröva att smörja höljet samt varjern så blir det nog bra sen

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    har polini kopplingen med polini fjädrarna, det är sjukt lätt att dra in kopplingshandtaget, pröva att smörja höljet samt varjern så blir det nog bra sen
    precis köpt nya lameller och fjädrar (orginal lameller och fjädrar) så vill inte lägga pengar på nytt, har smörjt och hatt mej, även provat med ny vajer.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    precis köpt nya lameller och fjädrar (orginal lameller och fjädrar) så vill inte lägga pengar på nytt, har smörjt och hatt mej, även provat med ny vajer.
    låter ju konstigt, för säkerhetsskull så pröva byta hölje, jag köpte precis en ny gasvajer idag samt höjle ifrån twostoke och det var så jävla trökt så jag smörjde det utan framsteg så jag tog mitt gamla höljde och vilken skillnad det blev

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    låter ju konstigt, för säkerhetsskull så pröva byta hölje, jag köpte precis en ny gasvajer idag samt höjle ifrån twostoke och det var så jävla trökt så jag smörjde det utan framsteg så jag tog mitt gamla höljde och vilken skillnad det blev
    okey får ut å prova det inatt, tack för snabbt svar

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    hårda kopplingar är najs, ingen som kan koppla på min hojj typ förutom jag, du vänjer av dig och fingrarna blir starkare därför jag alltid använder vänster handen när jag träffar flickor.. BAM!
    haha! +100000000000000000000

  10. #10
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Haha precis likadant för mig, min koppling är tvärtrög jämfört med en polares mrx som är mjuk och skön, vetefan vad det beror på dock
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #11
    Min fiddy koppling var trög som bara f*n! Tills jag smorde länkaget så det fick lite olja på sig. Så nu går det att koppla lätt ^^
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #12

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Haha precis likadant för mig, min koppling är tvärtrög jämfört med en polares mrx som är mjuk och skön, vetefan vad det beror på dock
    Visst är den mjuk och skön

    Nämen prova att olja lite vid kopplingsaxeln och smörj höljet
    Kåtmorfar<3

  13. #13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in