Ämne: Kylarproblem!

  1. #1

    Kylarproblem!

    Jag har haft problem ett tag med att det läcker kylarvatten, bara väldigt lite.. Jag tror att jag kan ha hittat problemet! Det värkar rinna ut kylarvatten ur den dräneringsslangen uppe vid locket... även om det inte är över kanten? Kan det komma in luft i kylsystemet?

    SNÄLLA HJÄLP! Jag vill gärna använda moppen innan sommaren!

    MVH

  2. #2
    läcker det ut där beror det på högt tryck i kylaren (för varmt) vad är det för moped?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    läcker det ut där beror det på högt tryck i kylaren (för varmt) vad är det för moped?
    Finns det något sätt att fixa det på? En yamaha DT50R-98 AM6 vattenkyldmotor!

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Läcker den hela tiden eller bara när du precis fyllt på vatten? Eftersom att vatten expanderar när det blir varmt så kommer lite vatten rinna ut om du hällt fullt.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    kolla alla slangklämmor så dem sitter åt ordentligt. kolla även oljan i växellådan/kopplingen så den inte ser ut som filmjölk

    Dem mopederna luftar sig själva, bara fylla på och köra sen kolla så att det inte kommit upp någon luftbubbla.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  6. #6
    Den läcker bara när jag kör...(tror jag!) Men det försvinner dock mer än överflödigt vatten.. Tack för tipsen Hansson!

    Jag har även en fråga! Jag bytte packningar för ett tag sedan, då fick jag på alla packningar förutom denna :

    VART ska den sitta? Cylinder: Hebo manston replica

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av kr002 Visa inlägg
    Den läcker bara när jag kör...(tror jag!) Men det försvinner dock mer än överflödigt vatten.. Tack för tipsen Hansson!

    Jag har även en fråga! Jag bytte packningar för ett tag sedan, då fick jag på alla packningar förutom denna :

    VART ska den sitta? Cylinder: Hebo manston replica
    den ska sitta i avgasporten, där avgasröret/adaptern går in. den tätar så att avgaserna inte ska läcka
    edit: nu kanske jag svarade lite för snabbt, hur stor är den ungefär? jag kan inte döma riktigt av bilden. är den 3-4cm nånting i diameter så är det den i avgasporten
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    den ska sitta i avgasporten, där avgasröret/adaptern går in. den tätar så att avgaserna inte ska läcka
    edit: nu kanske jag svarade lite för snabbt, hur stor är den ungefär? jag kan inte döma riktigt av bilden. är den 3-4cm nånting i diameter så är det den i avgasporten
    Diametern är 1,5cm! Då kan det väl inte vara avgastätning?

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av kr002 Visa inlägg
    Diametern är 1,5cm! Då kan det väl inte vara avgastätning?
    nej, då är det inte den. och det är inte en till förbränningsrummet heller för den är mindre.. bra fråga, då vet jag faktiskt inte..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10

  11. #11
    avgastätningen är en vanlig o-ring inte kopparbricka. som rexxy sa, tempgivaren eller termostaten
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in