1. #1

    Angry Baotian diablo hjälp trimma! ??

    Heej jag har en Baotian diablo och undrar hur man skulle kunna trimma den,
    så att den går 70-80 just nu så går den ca 47-50km/h
    Det är en 2taktare.
    Några tips ?

  2. #2
    Det är väl likadant på alla 2-taktare? Effekt rör och sen ostrypt insug och såklart en ostrypt luftburk eller ett sportluft. Glöm inte att bestycka om.

    Sen går dem väl runt 65-85 beroende på vad det är för moppe.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Kapa den rosa kabeln som går från variatorn
    Kåtmorfar<3

  4. #4
    Den är strypt till 50km/h när man gasar vid ca 47km/h så släpper den,
    vart ligger den rosa kabeln hittar inte den

  5. #5
    http://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic

    Vissa saker är likadana som din moped
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Bloodie Visa inlägg
    Den är strypt till 50km/h när man gasar vid ca 47km/h så släpper den,
    vart ligger den rosa kabeln hittar inte den
    jag vet inte om den är rosa på diablo men om du tittar på vänstra sidan av moppen vid variatorkåpan så går det ut en kabel framåt mot framdäcket om du förstår vad jag menar den kapar du så blir det inte som att köra in i en vägg vid 47
    Kåtmorfar<3

  7. #7

    Thumbs up Japp..

    Japp, det är den rosa kabeln på Diablon. Den begränsar varvtalet till 8000, rycker man ut den(det är en snabbkoppling strax innan CDI-boxen, kikar man via batteriluckan ovanför förgasare kan man lätt dra ut den. Kan vara bra att dra ut den ifall du gör servicen på verkstad, för då kan du stoppa in den när du gör just detta så inte motorgarantin förfaller) urkopplad så beror det på vad du väger, oktan, olja dvs småsaker, däcktryck.. ;-) men 70-75km/h gör den lätt. Om du vill ha mer fart och acceleration, kostar det såklart. Jag anser man borde gå hela vägen, dvs byta förgasare, cylinder och avgassystem. Gjorde detta fullt ut på en Diablo en gång, men även den är mycket lik en kopia av den liggande Minarellimotor så har den smådetaljer som skiljer. Så bara för att ett "trimningskit"(t ex. Cylindern) som säljes på en site som säger att produkten skall passa i deras databas, så är det absolut ingen självklarhet att flänsarna är utformade att passa. Hör av dig med msg om du vill ha någon mer info!

    Mvh.
    Senast redigerat av malinowski den 2013-06-06 klockan 00:51.

  8. #8
    drog ut rosa kabeln toppade den 91 på raksträcka

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in