1. #1

    Cylinder samt CDI box

    Tjena! Moppen har ju under senaste siden blivit mer och mer orkeslös. Så igår tog jag loss cylindern. Vet dock inte om det ser ok ut. Kan vara svårt att se på bilderna men vad tror ni ser den skadad ut? Sen när jag var ute och körde så lät det som om skruvar låg löst och låg och skramlade. Så jag kliver av moppen och har den gå på tomgång. Lyssnar runt och tänker att kanske det är kylaren då den nyligen är bytt. Men det märkliga ljudet kom från under vänster kylarvingen. Alltså CDI-boxen. Är den skadad eller paj? Lät utav bara helvete.. Dax att köpa ny?
    Bild nr 1 på cylindern

    Bild nr 2 på cylindern

    Bild nr 1 på kolven

    Bild nr 2 på kolven

    Bild på nåt..(vete fan vad det heter. Nån kylar aktig grej.

    Samma bild som förra men underifrån

    Hur ser allt ut? Kolven ser ju inte okej ut väl?

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Kolven er fin ut, cylindern ser man ju inte
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Tycker du kolven är okej att köra med? Vadå? Cylindern är ju på dom 2 första bilderna..

  4. #4
    Så dålig kvalitet på bilderna på cylindern så dem får du nog ta om, om du nu vill att man ska se vad som har hänt ;P
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Har inte tillgång till cylindern just nu. Men jag kan försöka förklara. Det är repor i hela cylindern. Dock inga man känner. Så det måste vara fabriks gjorda repor. Men vad säger ni annars kan det vara kolven som gjort att den gått dåligt. Vad säger ni om cdi boxen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in