1. #1

    Aprilia SR50 R Factory - Strypning(?)

    Hej!

    Min kunskap inom moppe området är väldigt dålig, och använder därför kanske fel termer

    Jag har precis införskaffat mig en Aprilia SR50 Factory 08 och den går bra. Men den är strypt på 52 km/h, vilket är helt okej för mig. Men när jag kör i en nerförsbacke så "vill" mopeden gå snabbare men, mopeden bromsar sig själv så den inte går över 52 km/h vilket gör att mopeden hackar lite. Finns det något sätt att fixa detta?

    Btw, menas SR50 R Factory att det är Ditech?
    Senast redigerat av Ckp den 2010-07-14 klockan 02:06.

  2. #2
    gameboya moppen tror jag de heter
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Ckp Visa inlägg
    Hej!

    Min kunskap inom moppe området är väldigt dålig, och använder därför kanske fel termer

    Jag har precis införskaffat mig en Aprilia SR50 Factory 08 och den går bra. Men den är strypt på 52 km/h, vilket är helt okej för mig. Men när jag kör i en nerförsbacke så "vill" mopeden gå snabbare men, mopeden bromsar sig själv så den inte går över 52 km/h vilket gör att mopeden hackar lite. Finns det något sätt att fixa detta?

    Btw, menas SR50 R Factory att det är Ditech?
    Factory är Ditech , ja . I o med att där inte är ngn fögge på den . Om man "gameboyar" den så ger man den endast mer bensin vilket resulterar lite effekt.

  4. #4
    Om jag drar v-ringen, ungefär vilken hastighet kommer jag upp i då? Måste jag ändra något annat på mopeden om jag drar v-ringen? När jag vill köra lagligt igen är det bara att sätta tillbaka v-ringen?

  5. #5
    Min polares Factory gjorde 82 @ mätaren med enbart dragen v-ring, inte bytt vikter eller nått annat. Drog många effektrörs scootrar med den

  6. #6
    Vissa säger att den skär sig om man tar v-ringen, är det sant?

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Ckp Visa inlägg
    Vissa säger att den skär sig om man tar v-ringen, är det sant?
    Skitsnack , men pröva ta v-ringen och se själv

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hyperstreetfighter Visa inlägg
    Skitsnack , men pröva ta v-ringen och se själv
    Kanske det Men var i skåne kan man få mopeden gameboy trimmad?

  9. #9
    Även om den inte skär direkt när du kör med den med dragen v-ring och utan gameboytrim så kommer den göra det efter ett tag. Du kommer även känna en jävla skillnad på effekten om du gameboytrimmar, men runner purejet gick ca 75 på mätarn utan gameboytrim och 85 med.

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Ckp Visa inlägg
    Kanske det Men var i skåne kan man få mopeden gameboy trimmad?
    Min pappa har en verkstad som kan fixa de 3 mil ifrån malmö , trelleborg

  11. #11
    Vad heter den? Eller ta det i PM? xD

  12. #12
    Hej

    Jag har en annan fråga

    Idag upptäckte jag en sak när jag kom hem, det lät som ett smattrande ljud från avgasröret. Ljudet var väldigt tyst så man hörde de inte om man pratade med någon. Men det luktade också lite, lite bränt

    Är detta farligt?

  13. #13
    Sr har piaggio motorn så de sitter en strypning i insuget plocka loss gummit å slit kopparplattan ger dig ett par kilometer till samt den går mycke jämnare!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in