Sidan 2 av 3 Första 123 Sista

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Funkar dessvärre inte så med min pappa
    håll det hemligt ett tag då
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Eller så har man en schyst far som köper en moped till dig som du får göra vad du vill med

Jag hade problem med trimning eftersom min farsa var helt emot att trimma för att det skedde mycket olyckor och problem med polisen. Men tiden gick och nu har jag en hyper så vet ej hur man ska göra.
    Du tror att han kan ge med sig då?
    Javisst , Ingenting är omöjligt här i världen. Han vet att du kommer tjata och tjata de närmaste dagarna. För så höll jag på också sen gick det väl ett tag innan man började igen. (hade då fixat e-rör)

Låt bli , tjata om en moped på ett tag vet DOCK inte hur länge du skall avvakta.

Skaffa ett jobb och gör lite schyssta affärer som du tjänar pengar på så har du en Derbi Senda på nolltid

Hur då?

Javisst , Ingenting är omöjligt här i världen. Han vet att du kommer tjata och tjata de närmaste dagarna. För så höll jag på också sen gick det väl ett tag innan man började igen. (hade då fixat e-rör)

Låt bli , tjata om en moped på ett tag vet DOCK inte hur länge du skall avvakta.
    Men på ett ungefär?

Citat Ursprungligen postat av zer0 Visa inlägg
    Skaffa ett jobb och gör lite schyssta affärer som du tjänar pengar på så har du en Derbi Senda på nolltid

FORTFARANDE ÄR DET INTE PENGAR SOM ÄR PROBLEMET, DET ÄR FARSAN SOM SÄGER NEJ TILL EN NY MOPPE!

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

FORTFARANDE ÄR DET INTE PENGAR SOM ÄR PROBLEMET, DET ÄR FARSAN SOM SÄGER NEJ TILL EN NY MOPPE!
    Hur ska vi här på moppenet få din pappa att låta dig köpa en moppe hade du tänkt?

Haha nej men om man kanske kunde få ett tips eller något... som kanske kan få han på andra tankar

Får du inte köpa vad du vill för dina egna pengar då? Jävligt gulligt....

Jo får det om de är något som HAN tycker är nödvändigt... Han är nog mest trött på allt vad de gäller moppar då min jag har nu gått sönder x antal ggr

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Säg att du vill sälja den så ni slipper laga den nästa gång den går sönder
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Var glad att han köpte en scooter till dig öht. Pfft tröttnat, otacksamma snorvalp.

Reg.datum
    Jun 2010
    Jobba eller byt bort den med någon alternativt ta ett snack med din fader om att de är ju din moppe och att du måste ju få bestämma om vad du ska åka runt på, för de är din moppetid och allt
    Ride fast, or be last!

Eller så lyder du din pappa och har kvar din scooter

Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Jobba eller byt bort den med någon alternativt ta ett snack med din fader om att de är ju din moppe och att du måste ju få bestämma om vad du ska åka runt på, för de är din moppetid och allt
    det e ju inte hans moped, de e hans pappa som betalat för varenda öre vilket gör de hans,

Som sagt, skaffa jobb, leta reda på vf den går/gick sönder, och hjälp till extra mycket hemma, och var tacksam för han hade råd med en moped åt dig i första början! jävligt många ungar idag som inte kan få moped för de hamnar på högre siffror, fast marknadsvärdet har sänkts så de jämnar väl ut sig

vill man hålla på och mixtra och trixa hurfan man vill bli 18 eller betala själv

eller skaffar en supercool pappa som resten av oss

Är det stalkern? Isf, säg att du vill vara en ärlig människa med ärliga fordon.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

en ärlig crossmoped ib ra skick lär haninte ha råd med

skaffa jobb ?

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Nej vill jag inte heller, och jag är ingen liten pappabetalar!
    Verkar nästan som det, var glad att du har fått en moppe istället. Det är inte alla som får det.

hahaha xD

Var glad att han köpte en scooter till dig öht. Pfft tröttnat, otacksamma snorvalp.
    Är tacksam, men efter den pajat 3ggr irad så har man tröttnat lite på det!

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Säg att du vill ha en ärlig moped
    Har en ärlig moppe

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Är det stalkern? Isf, säg att du vill vara en ärlig människa med ärliga fordon.
    Nee kinan

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    en ärlig crossmoped ib ra skick lär haninte ha råd med

MEN FORTFARANDE ÄR DET INTE PENGARNA SOM ÄR PROBLEMET

Reg.datum
    May 2010
    Problemet heter en farsa som är styv i korken och inte ger sig.

Reg.datum
    May 2010
    Men om nu pengarna inte är problemet varför köper du inte en crossmoppe bara. Och eftersom att du inte tycker att någon utav våra idéer vi har gett dig är bra så kan du ju åka runt på din kinscooter, du får ju inte köpa en crossmoppe för din pappa. Bara att acceptera.
    Den där kinapulkan hade jag vägrat att köra på överhuvudtaget. några själlösare djävlar får man leta efter, den är väl inte ens avstrypt tro?

Reg.datum
    May 2010
    Han verkar inte ha något val, tycker synd om killen som har en sån pappa som inte låter honom göra vad han vill för sina egna pengar.
    Tycker jag med, att ha oturen att få en styvkorkad farsa är en nitlott i livet.

Min farsa (frid över hans minne) och morsa hade noll koll vad jag gjorde och jag hjälpte liksom inte till heller till att dem fick adekvat info...... ju mindre dem visste om mina trim, ju bättre var det.

Har viljat ha förslag på vad man kan säga som fördel för att få köpa en crossmoppe. Han tillåter mig bara inte dock köpa en och ville därför ha förslag på vad man kan säga och hur ni andra har gjort. osv.

Den där kinapulkan hade jag vägrat att köra på överhuvudtaget. några själlösare djävlar får man leta efter, den är väl inte ens avstrypt tro?
    Moppen är ändå ganska najs om man jämför mot andra kineser. Det är en 2-takt. Det sitter rör fögge och insug på den som trim så JO den är mer än avstrypt, du kan ju alltid kolla min tråd om den så ser du.

Han verkar inte ha något val, tycker synd om killen som har en sån pappa som inte låter honom göra vad han vill för sina egna pengar.
    Han låter mig göra vad jag vill med mina pengar till en vissdel, jag har redan en moppe och han tycker därför det är onödigt att köpa en ny.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Tycker jag med, att ha oturen att få en styvkorkad farsa är en nitlott i livet.

Min farsa (frid över hans minne) och morsa hade noll koll vad jag gjorde och jag hjälpte liksom inte till heller till att dem fick adekvat info...... ju mindre dem visste om mina trim, ju bättre var det.

Ja vissa har de bra angående sånt...

Reg.datum
    May 2010
    Har viljat ha förslag på vad man kan säga som fördel för att få köpa en crossmoppe. Han tillåter mig bara inte dock köpa en och ville därför ha förslag på vad man kan säga och hur ni andra har gjort. osv.

Moppen är ändå ganska najs om man jämför mot andra kineser. Det är en 2-takt. Det sitter rör fögge och insug på den som trim så JO den är mer än avstrypt, du kan ju alltid kolla min tråd om den så ser du.

Han låter mig göra vad jag vill med mina pengar till en vissdel, jag har redan en moppe och han tycker därför det är onödigt att köpa en ny.

Ja vissa har de bra angående sånt...
    jag upplyste inte mina folks om att det satt 13 hk 70 cc på Dappen typ och att den gjorde en bra bit över 100.
    det var liksom inte hälsosamt.
    fast morsan anade väl att moppen var långt vassare än vad Piggie uppskattade läget.

Reg.datum
    May 2010
    Har jag inte gjort heller, snarare farsan som varit positiv till sådant
    aha.

Men när jag satte den dappemotorn på en mamba så tog det skruv hemma. Då fattade t.o.m. morsan (som är totalt oteknisk) att det där var så hårt trimmat att det saknade all vett o sans.
    då gav dem upp.

Reg.datum
    May 2010
    japp.
    Inget att diskutera.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in