Arrow gilera stalker

hej jag har en gilera stalker 2003 och ska sätta dit nudebar http://www.racing-planet.se/reservde...bd0c081bbf1501

hur får jag av det gammla styret ! ?

Mvh Emil

Det gammla styret sitter med en skruv som går ner i en kona som trycker ut två flänsar i styret som nyper åt inuti gaffelröret.

Skruven sitter i mitten på styret ovanför gaffeln.

Skruva ut den lite granna så det är en glipa mellan skruven och styret på cirka 2~3mm, sen tar du en gummiklubba och knackar på skruven neråt då kommer konan att åka ur styret men kommer sitta kvar på skruven, då kan styret antaglien sitta fast lite då det har suttit där länge.

Stå framför moppen och ha framhjulet mellan benen. Så vrider du på styret allt vad du kan. Då ska det lossna, sen är det bara att lyfta och vrida i det samtidigt.
    Senast redigerat av Ciao Doktorn den 2012-06-13 klockan 16:24.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Den på Twostroke har en invändig expander. Samma typ som original styret.

Den från racing-planet verkar det som att du sätter på sen borrar man hål genom gaffel röret och sätter en skruv igenom..?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

det funkar inte med en cykelstam ?

Jo det borde funka, bara den har en invändig expander som passar i gaffel röret

Men då den inte är anpassad för en moppe så kanske den blir för kort och då när man sätter på styret så är den jätte låg så resulterar det i att du sitter som ett arsle! xD
    Så jag själv rekomenderar att köpa en sak som är anpassad för din moped!

finns det någon underkåpa till stalker ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in