Moppen startar inte :(

Tjenare! Tänkte någon här på moppenet kunde hjälpa mig , Igår när jag åkte till skolan så plötsligt så dör moppen tänkte inte mer på det, Sen när jag åkte hem i dag ifrån skolan så dör den och nu är det inget motstånd i kicken osv, Jag har en gilera GSM 03, Som endast gått 132 mil

Tack på förhand!

Kolven eller cylindern som har skurit.

skär motorn, Är det så väll att det inte ens går att kicka eller har jag fel?

Citat Ursprungligen postat av Mewon Visa inlägg
    skär motorn, Är det så väll att det inte ens går att kicka eller har jag fel?
    Nyper kolven fast i cylinderloppet kan du ej kicka, brukar resultera i att kolv och cylinder tar skada och ej kan komprimera bränsleblandningen.

finns det andra tecken på att den skurit?Tack för alla snabba svar!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    den har antagligen värmenypt ganska hårt. det som händer är att det blir så varmt att kolven expanderar och fastnar i cylinderloppet, och när kolven sedan svalnar så krymper den och släpper. och då blir det som hilmersson säger, att du förlorar kompet. kolven/ringarna slutar täta och släpper igenom allt komp istället för att komprimera. cylindern kan ha skurit, kolvringarna kan ha gått av, kolven kan ha skurit. du får öppna upp och kolla.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Kom även på en sak, Packboxen vid drevet i fram är trasigt så en hel del olja rinner ut då och då

finns det andra tecken på att den skurit?Tack för alla snabba svar!
    Enklast är nog att lyfta av cylindern och ta en titt på hur sakerna mår, bocka till en plattmejsel, ta hål på packboxen och bänd ut den. Knacka i en ny packbox med antingen ett rör med samma ytterdiameter som boxen eller en hylsa med snarlik dimension.
    Senast redigerat av Hilmersson den 2012-06-14 klockan 23:45.

Har kollat lite nu , Och om man springer och lägger i 2an så startar nästan moppen några fler tips? Tack på förhand!

Kolla kolvringarna, jag gissar på att dom har gått, och hur körde du när den nöp?? körde du hårt eller lungt?

Asså den nöp inte direkt men den dog typ som om soppan va slut den åkte bara, Men jag fick igång den i dag då jag sprang igång den men om jag inte håller den över 4000 varv så dör den. Vad kan det va för fel? tack på förhand
    Senast redigerat av Mewon den 2012-06-16 klockan 04:09.

Asså den nöp inte direkt men den dog typ som om soppan va slut den åkte bara, Men jag fick igång den i dag då jag sprang igång den men om jag inte håller den över 4000 varv så dör den. Vad kan det va för fel? tack på förhand
    Kolla längre upp i tråden så får du svaret på vad som kan vara fel..

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Låter som ett klassiskt nyp, där kolvringarna har nypt fast i kolven.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

som de ovan säger så har den nog skurit på cylinder elr kolv ;(
    Ät sunt och håll stumt!

Tjenare igen, Har nu kollat och den har ej skurit det har och göra med kolvringarna, och min förgasare tack för era snabba svar!

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    testa but kolv då inklusive allt till kolven Annars rensa föggen med tandborste å bensin

Har redan kolvringar hemma :p så jag kör på det och om någon kan få fram original kolv på nätet kan det vara intressant :p Gilera GSM 03 Tack på förhand

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in