1. #1

    Fattas drev på am6!

    Förra ägaren har klyvt motorn och ja vad kan man säga det blev väll inte så jävla bra... han byta vev och lager och sånt men det blev totalt kass när han skruva ihop :/ höger packbox läcker olja, vatten pumpen läcker in vatten så oljan blir vit, packboxen till kopplingsarmen är kass, och det fattas ett drev på veven !


    kommer inte ihåg vilket det är av dessa dreven men en av dom är det så det drevet som sitter där flyttas fram och tbx hela tiden så det skramlar rätt mycket men är det farligt att det fattas ett drev ?


    har kört ca 50 mil med läckande packbox, läckande vatten, läckande kopplings arm, och det drevet och den går väll sådär men den går fram





    Lånad bild !'

    ska riva den efter juli och renovera

  2. #2
    inte så att han glömt den lilla distansen som ska sitta bakom båda dreven? eller du har kanske fått med ett löst drev? låter som en riktig klåpare har klyvt den där motorn.
    saknas det drev så kan det gå illa, kilen kan lossna och slå sönder saker och risken är stor det sliter på halva drevet så det blir sabbat.
    Och saknas det ett drev så hade jag delat motorn illa kvickt så jag ser att det inte saknas mer grejer!
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    inte så att han glömt den lilla distansen som ska sitta bakom båda dreven? eller du har kanske fått med ett löst drev? låter som en riktig klåpare har klyvt den där motorn.
    saknas det drev så kan det gå illa, kilen kan lossna och slå sönder saker och risken är stor det sliter på halva drevet så det blir sabbat.
    Och saknas det ett drev så hade jag delat motorn illa kvickt så jag ser att det inte saknas mer grejer!

    asså jag fick med en hel motor till så har alla delar till en till komplett motor , men när jag skulle fixa kicken för den hade han med monterat fel så såg jag att ena drevet fattades, men motorn funkar hur bra som helst men det drevet åker fram och tbx hela tiden vilket skapar ett rätt jobbigt ljud xd

    aja kör ca 1 mil i veckan så måste hålla tills efter juli för då har jag fått pengar

  4. #4
    använd den andra motorn då?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    använd den andra motorn då?
    där fattas 2 saker :/ den kulan som ska ligga mellan fjäder och växelstocken och sen tändningen , och den ligger i delar

  6. #6
    Jag hade inte kört en meter till, grejer som inte sitter fast ordentligt kan orsaka ganska stora skador. En klar risk att både vev och drev bara är att kasta nu när dom körts på detta viset...

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Jag hade inte kört en meter till, grejer som inte sitter fast ordentligt kan orsaka ganska stora skador. En klar risk att både vev och drev bara är att kasta nu när dom körts på detta viset...
    Dreven ser faktiskt bra ut men veven är lite skev så det vibrerar som F-N i hela moppen, men den är inte så jätte skev då den inte spikar topp eller något, hade tänkt att renovera motorn, efter juli, med denna veven http://www.twostroke.se/product.asp?product=13959 och sen montera drevet som fattas , och byta alla packboxar i motorn, motor går fram och drar org moppar (min är urpluggad) men den är nästan helt fkn omöjligt att ställa in, den går skit bra i början men sen hur dåligt som helst, antagligen för oljan blir med lättflytlig och rinner in i vevhuset :/

  8. #8
    vibrationerna beror nog mer på att drevet som ska driva balansaxeln fattas
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    vibrationerna beror nog mer på att drevet som ska driva balansaxeln fattas
    haha kan ju va så med xd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in