1. #1

    Smile Hälp!! Moppen går dårligt

    Hej för några veckor sen köpte jag ett stg6 pro replica rör. Mopeden går jätte bra iväg när den är kall och sen när den blir varmare axar den skit dårligt. Kommer inte på vad det är för fel.. Hjälp

  2. #2
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Gör en förgasar instälning borde göra susen, eventuelt byt upp munstyket

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    Gör en förgasar instälning borde göra susen, eventuelt byt upp munstyket

    Okej ska testa bya munstycke då . Kan jag se de på tändstifte om moppen får för lite bensin ??

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av viktor96 Visa inlägg
    Okej ska testa bya munstycke då . Kan jag se de på tändstifte om moppen får för lite bensin ??
    Tändstiftet ska vara oboybrunt

  5. #5
    Tändstiftet är vitt om du ska byta upp, och svart om du ska byta ner. Färgen ska vara oboybrun.

  6. #6
    Okej då vet jag

  7. #7
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Det kan du dock inte alltid lita på, och det tar ett par mil innan färgen bränner in i stiftet.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    Gör en förgasar instälning borde göra susen, eventuelt byt upp munstyket
    Nu har jag varit ut och satt i ett 65 munstycke men det käns ändå som att inte moppen vill göra fult tills man kommer upp 20 - 30 km/h då börjar den axa

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av viktor96 Visa inlägg
    Nu har jag varit ut och satt i ett 65 munstycke men det käns ändå som att inte moppen vill göra fult tills man kommer upp 20 - 30 km/h då börjar den axa
    Du behöver mycket mer, börja på runt 72 och gå uppåt

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Du behöver mycket mer, börja på runt 72 och gå uppåt
    Man börjar väl ändå med ett stort o går neråt?!?!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av viktor96 Visa inlägg
    Nu har jag varit ut och satt i ett 65 munstycke men det käns ändå som att inte moppen vill göra fult tills man kommer upp 20 - 30 km/h då börjar den axa
    Men strypningen är ju kvar i röret har inte tagit bort den. Den enda jag har gjort är tagit bort lite strypningar och på med ett variatorkit. Behöver man så stort munstycke för ett strypt rör ?

  12. #12
    du viktor vet du vad jag kom på kolla så de är tätt vid liftfilterboxen, min var inte helt tät så jag tätade och den gick bättre, då samma axx hela tiden prova de sen testa 72 du fick av mig oxå
    checka mitt vivacity projekt!! en moppe ska behandlas som en brud med kärlek
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-street-stunt

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av viktor96 Visa inlägg
    Men strypningen är ju kvar i röret har inte tagit bort den. Den enda jag har gjort är tagit bort lite strypningar och på med ett variatorkit. Behöver man så stort munstycke för ett strypt rör ?
    varför tar du bara inte bort strypningen från röret? vad är vitsen med att köra pluggat effekt rör annars?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    varför tar du bara inte bort strypningen från röret? vad är vitsen med att köra pluggat effekt rör annars?
    Jo det ger fortfarande mer axx med ett efektrör med strypning än med det orgenal rör. Men jag ska ta bort pluggen har bara inte haft munstycken

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av isbjurnen Visa inlägg
    du viktor vet du vad jag kom på kolla så de är tätt vid liftfilterboxen, min var inte helt tät så jag tätade och den gick bättre, då samma axx hela tiden prova de sen testa 72 du fick av mig oxå
    Nu för står jag inte ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in