beta rr tändfel am6

tjena, har satt ihop min beta rr som jag renoverat nu efter jag köpt den i dåligt skick i delar. men nu till det tråkiga, den får ingen gnista. strippat elsystemet så har bara kablar från tändningen, cdi/tändspole tändhatt osv. den är jordad med. någon som vet vad som kan vara felet eller hur jag kan kolla det?
    mvh anton

är "stop" på CDIn jordad? det skall den inte vara, annars är det inte så mycket att ta fel på, står på CDIn vilka färger som ska vara var. Är dem rätt och stopkabeln inte jordar så ska det finnas gnista
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

vilken är stop? för betan har cdi och tändspole i samma. har aldrig rört något med el på moppar innan så väldigt noob med det här :p
    kan fixa bild imon så blir det lättare för er att förstå
    Senast redigerat av anton96 den 2012-06-24 klockan 00:30.

Citat Ursprungligen postat av anton96 Visa inlägg
    vilken är stop? för betan har cdi och tändspole i samma. har aldrig rört något med el på moppar innan så väldigt noob med det här :p
    kan fixa bild imon så blir det lättare för er att förstå
    läs på sidan av cdin så står där stop på en ute i hörnan ! , den ska inte va jordad för du får du ingen gnista, men sitter svänghjulet och tänd plattan som dom ska ?

på CDIn står det olika färger och på en står det stop, det är den man jordar när man vill stänga av mopeden
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

men asså den cdi/tänspolen så är alla kontakter redan fast, alltså går inte byta. tändplattan och svänghjulet sitter, kan la inte sätta dom fel?

där ser ni iaf hur det ser ut. sladdarnas kontakt gick sönder så gjorde en egen, men det är inte fel på den, har kollat det. jord sladden sitter mot ramen på den högra skruven imellan ramen och cdin
    Senast redigerat av anton96 den 2012-06-24 klockan 12:45.

nu när jag kollat mera så verkar det som om han har blandat ihop två olika tändsystem? för det är inte cdin och tändspole utan bara tändspole. men fattar inte hur jag ska göra nu, kan man lösa det på något sätt eller får man köpa ett helt nytt tändsystem? ..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in