Ämne: Det går bra nu..
-
2010-07-13, 14:18 #1
Det går bra nu..
Att fokusera på det väsentliga är ju alltid en viktig prioritering. Men när man inte kan se det väsentliga som är viktigt för att ett forum ska utvecklas, utan istället börjar ställa och styra med massa onödiga direktiv som inte är hållbara för ett forum där varje post, tråd, signaturer är otroligt viktiga, speciellt på ett forum med dålig aktivitet där varje aktiv individ som medlem borde tas vara på ordentligt. För det är ju trots allt "posts" ett forum lever på.
Ett exempel som bör prioriteras högt. Ser bra ut när när Faceooks egna MoppeNet-grupp ligger högre upp en "själva" forumet.
http://www.google.se/#hl=sv&source=h...cefefd333e0249
-
2010-07-13, 14:43 #2
Alla har som sagt sin rätt till en åsikt så jag förstår inte riktigt varför man inte skulle få diskutera inom det ämnet.
-
2010-07-13, 14:50 #3
Inom rassesegmentet?
Det är så minerad mark att man helst skall låta vara orörd mark........
kan bli rejält explosivt.
-
2010-07-13, 14:53 #4
-
2010-07-13, 15:07 #5
va fan, det är ju gabriels låt!
onT
just accept it...Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...
-
2010-07-13, 15:46 #6
http://www.nordisk.nu/ Där har du sidan du söker, sluta gnälla nu.
-
2010-07-13, 18:34 #7
Jag tycker det är bra med hårdare regler runt detta, men sen när man får tex kalla polisen för massa skit hela tiden är okej.
Vill inte nämna några namn, men det är en person vars namn är den södra delen av Sverige."The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs
-
2010-07-13, 20:30 #8
Inte jag heller. Det är ju i princip ok att snacka skit om polisen.
Totalt onödigt. Läs på och läs mellan raderna så kommer du se att min budskap går fram även hos dig.
Att sätta hårdare regler verkar som det ända möjliga för ett bättre forum enligt dom, annat verkar dom dock inte så pigga att engagera sig i. Vet inte om det beror på att dom är så förblindade av att strängare regler gör ett bättre forum, eller att dom inte orkar, eller inte kan?
Och att starta en tråd men innehåll som i princip riktar sig just till en grupp är inte okej. Ska va en tråd som riktar sig till att få bukt med ALLT skitsnack och inte bara ett ämne sen va mildare mot dom resterande sakerna.
-
2010-07-13, 20:44 #9
Vill ni diskutera dessa ämnen kan jag rekommendera http://www.flashback.org
Tyvärr så går det inte att föra en diskussion om invandring eller andra "heta" politiska frågor på ett mopedforum där de flesta är under 18 år.
Vad är det bästa, att vi lägger ner tiden på att moderera trådar under övrigt om invandring eller använder tiden till att förbättra forumet istället på mopedfronten?
Att Facebook gruppen ligger före vårt forum på Google har ingenting med aktivetet att göra på forumet, utan p.g.a att domänen www.moppenet.nu är ny.
Det tar minst 6 månader för en sida få ett "rykte" hos Google.Daniel Öbrink
-
2010-07-13, 20:46 #10
- Reg.datum
- Jun 2010
De som är intresserade att diskutera det ämnet, kan tillgodose sitt behov, genom att besöka andra alternativa forum. Det faktum att många, jag säger inte alla, men många, i speciellt den åldern - då man brukar en moped, inte alltid har förmågan att se saker och ting objektivt, utan väldigt subjektiv. Därav kommer vissa alternativa ämnen spåra ur, från dess huvudsyfte och istället skapa någon form av opåkallad svada, som är baserad på många personers känslor och fördomar.
För att diskutera ämnet seriöst, anser jag att du eller ni, som är intresserade av ämnen som inte tillför något annat än subjektiva tolkningar av inskränkta tankar, alt. fördomar, eller som vissa vill kalla det - fakta, besöker ett forum där det är acceptabelt att diskutera ämnena mer seriöst, istället för att prompt försöka att reformera ett forum vars grundidial är format efter en lågintelektuell standard(eller som vissa vill kalla det, för tonåringar - generellt).
Http://www.flashback.org - Yttrandefrihet på riktigt.
-
2010-07-13, 20:48 #11
-
2010-07-13, 20:50 #12
-
2010-07-13, 20:51 #13
- Reg.datum
- Jun 2010
-
2010-07-13, 20:57 #14