1. #1

    Question Hyosung sense blöddrar vid fullgas efter cylinder & kolvbyte.

    Hejsan! Hyosung sense som titeln säger, bytte nyligen kolv och cylinder på den och bytte såklart packningar i samband med detta.

    Mopeden gick riktigt bra innan detta byte, men i samband med bytet så leverades cylinderfots packningen trasig och med lite lim lagade jag den provisoriskt tills nya packningar kom och idag kom dom så jag rev ner mopeden och bytte packningen och kollade då hur cylinder och kolv såg ut, såg bra ut.

    Problemet är då att vid 40km/h börjar mopeden blöddra och vill inte gå rent på full gas, börjar att hacka lite också vid full gas. Om jag leker lite med gasen går han bättre, men inte riktigt bra ändå.

    Jag har testat att ställa in clipsen på trottelnålen utan någon större framgång.

    Saker jag misstänker är fel:

    1. Trottelnålen är lite böjd längst ner, kan detta påverka detta eftersom att problemet bara uppstår vid fullgas och enbart när mopeden ska upp i topphastigheten, går i 47km/h enligt mätaren.

    2. Högfartsmunstycke har på något sätt skruvat ur sig lite? Isåfall, hur ser jag VILKET som är högfartsmunstycke?

    P.S Mopeden är HELT otrimmad och med original luftburk, och som sagt. Mopeden gick prima innan cylinderbytet så i samband med detta borde det ha skett. Mopeden fick då stå still i drygt 2 veckor isärplockad.

    P.S 2 Cylinder och kolv har nu gått 10-12 mil så borde vara inkörda vid det här laget, höll 30-40 vid inkörning och varmkörde den 3 gånger innan jag började gasa på lite, och då kördes den en längre sträcka efter varmkörningarna.

    Hoppas någon har något förslag på vad som kan spöka.

    Mvh Hassman

  2. #2
    högfartsmunstycke?? du menar väl huvudmunstycke?? öppna på flottörskålen och kolla så att alla munstycken sitter åt kan ju vara det

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    högfartsmunstycke?? du menar väl huvudmunstycke?? öppna på flottörskålen och kolla så att alla munstycken sitter åt kan ju vara det
    Okej, är lite nybörjare vad det gäller munstycken osv xD Men ska strax kolla upp om alla sitter åt som dom ska

  4. #4
    Jag har nu provat att plocka isär förgasaren och kolla munstycket, det satt som det skulle. Men nu börjar jag istället misstänka att cdi boxen kanske spökar, då jag har klippt den blåa kabeln och provar och köra den ostrypt så går mopeden fint och blöddrar inte på höga varv.

    Såvitt jag vet så kan man inte ställa in cdi boxen originalt?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    prova byta till mindre huvudmunstycke?
    Borde ju iofs inte vara det problemet då den gick prima innan cylinderbytet, och det är exakt likadan cylinder som monterats nu. Och eftersom att den går prima med cdi boxen avstrypt känns det som att det är cdi boxen som "klipper" för tidigt?

  7. #7

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in