-
2012-06-22, 01:36 #31
Jag tror inte att det beror enbart på munstycke, jag körde på 6,5 eller 6,7mm i förtändning på min HPI (Dock digital) och hade alldeles för litet munstycke i, varvade som en riktig idiot, upp till 18220 rpm närmare bestämt, och sen drog jag ur den på alla växlar så gott det gick och låg så ett par hundra meter, när jag sen saktade in så svarade den inte på gasen och bara dog, då hade kolvringen fastnat i kolven och kompet var borta.
Men jag har aldrig lyckats bränna hål i en kolv eller ens fått ett litet märke där så jag tycker det är väldigt skumt.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2012-06-22, 09:50 #32En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev
-
2012-06-22, 20:57 #33
-
2012-06-22, 21:39 #34
spikat tror jag inte den gjort, brukar synas på kolven direkt i så fall.
utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracenhttp://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2012-06-22, 21:52 #35
-
2012-06-22, 22:23 #36
tror det är tändkabeln de är fel på
-
2012-06-22, 22:27 #37
-
2012-06-22, 22:33 #38
-
2012-06-23, 12:17 #39
-
2012-06-23, 12:19 #40
-
2012-06-23, 12:41 #41
-
2012-06-23, 12:47 #42
-
2012-06-23, 12:48 #43
-
2012-06-23, 12:48 #44
-
2012-06-23, 12:49 #45
-
2012-06-23, 12:52 #46
-
2012-06-23, 12:54 #47
-
2012-06-23, 12:55 #48
-
2012-06-23, 13:53 #49
-
2012-06-23, 14:06 #50Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-06-23, 14:06 #51