Sidan 2 av 2 Första 12

Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    nejj jag fattar vad du menar men på den bilden är ju stiftet helt vitt och det kanske inte var bestyckning som gjorde det vitt utan när skiten gick sönder, men det har ju inte med saken att göra. men innan effekten kom så blöddrade den lite och lennart sa det var lite för stort munstycke men det var väl tydligen tvärtom
    jag tror så här: pga de lilla blödrandet, kan det ha varit för lite förtändning, eftersom 2,45 är inte speciellt mycket, så har han bestyckat ner moppen för att få den att gå rent, så nästa gång mer förtändning o mer bensin helt enkelt.
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

Citat Ursprungligen postat av x-treme-95 Visa inlägg
    jag tror så här: pga de lilla blödrandet, kan det ha varit för lite förtändning, eftersom 2,45 är inte speciellt mycket, så har han bestyckat ner moppen för att få den att gå rent, så nästa gång mer förtändning o mer bensin helt enkelt.
    han prövade mer förtändning , t.ex hade han 2,7mm förtändning och då prövat munstycken mellan 120-145 men den spikade och misstände kraftigt

spikat tror jag inte den gjort, brukar synas på kolven direkt i så fall.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    spikat tror jag inte den gjort, brukar synas på kolven direkt i så fall.
    tror ej han kollade på kolven, så enligt han så gick den varmt, spike och misstände kraftigt med 2,7mm förtändning

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    tror det är tändkabeln de är fel på
    Utveckla.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    har du krysskil på din tändning?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Den ger ut för mycket ohm när han varvar över ca 5000 rpm. detta märks mest när tändkabeln börjar bli dålig/grådassig. Då är det dags och byta annars bränner man kolvar 1 efter 1.
    Har en helt ny tändkabel samt tändhatt

Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    har du krysskil på din tändning?
    Nej det har jag inte, men det gick bra ändå sa lennart om man var nog när man skulle dra fast rotorn så den inte skulle flytta sig, han mätte 2,45 mm med skjutmått innan jag fick den

okejokej har ju en R/T tändning på min roxx och nydligen så gick min krysskil av så rotorn flyttade sig vilket gjorde så¨ja brände en stor grop i min kolv, vart nästan ett hål som ditt, så ja tycker du ska kolla över tändningen
    Vad är det som jag ska göra då? Går ej att få dit en krysskil

okejokej har ju en R/T tändning på min roxx och nydligen så gick min krysskil av så rotorn flyttade sig vilket gjorde så¨ja brände en stor grop i min kolv, vart nästan ett hål som ditt, så ja tycker du ska kolla över tändningen
    Vad är det som jag ska göra då? Går ej att få dit en krysskil

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Nej det har jag inte, men det gick bra ändå sa lennart om man var nog när man skulle dra fast rotorn så den inte skulle flytta sig, han mätte 2,45 mm med skjutmått innan jag fick den

Vad är det jag kan kolla över då? Kan ju inte ha en krysskil

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Vad är det jag kan kolla över då? Kan ju inte ha en krysskil
    satt inte rotorn har vridigt sig

Kan ej kolla pga tagit av motorn, tändningen mm

Men kan verkligen rotorn vrida sig när den sitter fast hårt? Den satt stenhårt fast på veven när jag tog bort den

Men kan verkligen rotorn vrida sig när den sitter fast hårt? Den satt stenhårt fast på veven när jag tog bort den
    Nej, rotorn kan inte vrida på sig eftersom både rotorn och sidan på veven där rotorn ska sitta är konformade. När allt är åtdraget så är det åtdraget och sitter stenhårt.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Nej, rotorn kan inte vrida på sig eftersom både rotorn och sidan på veven där rotorn ska sitta är konformade. När allt är åtdraget så är det åtdraget och sitter stenhårt.
    Precis så jag trodde, den sitter ju så jävla hårt så den borde ej kunnat flytta på sig,

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in