1. #1

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    hur långt har din cylinder gått? du borde ta en b eller c tycker ja
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    hur långt har din cylinder gått? du borde ta en b eller c tycker ja
    Vad har det med saken att göra? Och hur kan du rekommendera kolvstorlek utan att veta cylinderns bokstavsklassning?

    Du ska ha den kolv som har samma bokstavsklassning som cylindern, det bör finnas en bokstav instansad i cylindern någonstans. Cylindrarna får lite olika diameter vid tillverkningen, bokstaven säger vilken storlek det blev och man ska ha en kolv med samma bokstav så den har rätt storlek.

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra? Och hur kan du rekommendera kolvstorlek utan att veta cylinderns bokstavsklassning?

    Du ska ha den kolv som har samma bokstavsklassning som cylindern, det bör finnas en bokstav instansad i cylindern någonstans. Cylindrarna får lite olika diameter vid tillverkningen, bokstaven säger vilken storlek det blev och man ska ha en kolv med samma bokstav så den har rätt storlek.
    Precis, många tror att bokstäverna kompenserar för slitage i cylindern, men så är det väl INTE om jag har fattat rätt.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    På crossar är det iaf en A orginal, sen byter man till B sen till C kolv.. Brukar skilja 1/100mm.. Jag har alltid satt i en B-kolv när jag bytt i crossarna.

  6. #6

  7. #7

    Precis, många tror att bokstäverna kompenserar för slitage i cylindern, men så är det väl INTE om jag har fattat rätt.
    Okej tack så mycket

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    För att det ska bli exakt mäter man cylindern. Brukar man oftast göra när det gäller motocross. Men kör på märkningen på cylindern du
    Sen är du säker på att det rasslar ifrån cylindern? så det inte är ramlager eller liknande.
    Nepp det är cyllen!


  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Hojj, samma sak för mig nu, antingen har något lager på veven gått eller så är det kolven.
    Inge kul det här.

    Det riktigt tjuter när man kickar lite och man kan ej få igång den skulle jag tro.
    Vad tror ni att det är?
    Jag hörde att det rasslade till då och då från variatorn då jag körde men tänkte att " äh jag är snart hemma, får öppna och titta sen " och då började vi fara hemåt och det var ca 1,5mil körande nonstop och vi höll allt från 60-100, sen när jag legat typ i 80 så small det till från variaotrn och det började tjuta och skrammla och den ville dö så jag slog av tändningen direkt och sen när man försökte kicka var det samma motstånd som förut men det tjöt ett ljust ljud när man kickade som jag skrev där uppe.
    Det låter inget när man rullar mopeden heller. Först var jag säker på att något hade lossnat i variatorn men allt såg ut som det skulle vara så imorgon börjar jag riva och ser vad som är felet men tänkte se om nån av er vet exakt vad det är.
    Farsan tror på kolvringarna har gått och cylinder och kolv är sönder, jag tror på lagrerna på veven. Vad tror ni?


    stage6 sport pro mkii
    19mm black edtiton
    yasuni c16
    sportluft
    org vev samt lager

    ( förlåt för att jag lånar tråden )

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Hojj, samma sak för mig nu, antingen har något lager på veven gått eller så är det kolven.
    Inge kul det här.

    Det riktigt tjuter när man kickar lite och man kan ej få igång den skulle jag tro.
    Vad tror ni att det är?
    Jag hörde att det rasslade till då och då från variatorn då jag körde men tänkte att " äh jag är snart hemma, får öppna och titta sen " och då började vi fara hemåt och det var ca 1,5mil körande nonstop och vi höll allt från 60-100, sen när jag legat typ i 80 så small det till från variaotrn och det började tjuta och skrammla och den ville dö så jag slog av tändningen direkt och sen när man försökte kicka var det samma motstånd som förut men det tjöt ett ljust ljud när man kickade som jag skrev där uppe.
    Det låter inget när man rullar mopeden heller. Först var jag säker på att något hade lossnat i variatorn men allt såg ut som det skulle vara så imorgon börjar jag riva och ser vad som är felet men tänkte se om nån av er vet exakt vad det är.
    Farsan tror på kolvringarna har gått och cylinder och kolv är sönder, jag tror på lagrerna på veven. Vad tror ni?


    stage6 sport pro mkii
    19mm black edtiton
    yasuni c16
    sportluft
    org vev samt lager

    ( förlåt för att jag lånar tråden )
    ta loss cyllen och kolla

  10. #10

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Läs vad jag skrev innan du kommenterar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in