Ämne: Oljepump

  1. #1

    Oljepump

    tjena!

    Jag upptäckte förut att min wire till oljepumpen gått av. Jag ska köpa ny imorgon men undrar hur mycket pumpen ska öppnas vid 0 % gaspådrag. För jag tyckte wiren var lite kort och reglaget borde inte kunna vara helt tillbaka när jag inte gasar någonting. Själva den som snurrar när man gasar.

    Tack så mycket för hjälp!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Håller med, då slipper du oroa dig att wiren går av eller att den blandar för lite.

    By the way, ni som blandar i tanken.
    Vart har ni oljan när n kör? Eller Tankar ni i en dunk och sedan häller i moppen?
    På min Dt mx kunde man ha en oljeflaska där vid batteriet skulle sitta.
    jag fyller alltid upp en 20 liters dunk och sen håller i olja i den och mäter noggrant så jag får exakt 3,5% men om du ska ha 2% olja så tar man antalet liter ggr 0.02 och du får får fram svaret i liter. t.ex 2%= 20x0.02=0.4L=4dl olja

  6. #6
    Nej jag tänker inte blanda direkt i tanken. Behöver fortfarande svar på min fråga.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7
    Rexxy okey jag får kolla på det, är ju aldrig fel att ha lite verktyg med sig också.

    hyper_freddx: jag menade mer vart folk har tex en liten oljeflaska med sig, om folk tex tankar vid en mack och har sin oljepump bortkopplad.

  8. #8
    spänn wiren till moppen ryker blått och går dåligt, då sänker du till den ryker lagom stiftet kan avslöja om den får för mycket olja då blir det svart och oljigt.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  9. #9
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Jag har hört folk säga att det finns en markering på motorblocket hur pumpen ska stå när den är på tomgång, vilken moppe (motor) har du?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    spänn wiren till moppen ryker blått och går dåligt, då sänker du till den ryker lagom stiftet kan avslöja om den får för mycket olja då blir det svart och oljigt.
    Okej jag ska göra det imorgon. Men pumpen går ju till ett läge och där tar det stopp. Där måste jag ju även ha gasens max läge på samma punkt. Annars drar jag ju av wiren. har du gjort detta själv på en am6 och vet att det funkar? Nu tog jag lite frispel men inte mycket.
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Jag har hört folk säga att det finns en markering på motorblocket hur pumpen ska stå när den är på tomgång, vilken moppe (motor) har du?
    Har en yamaha dt50x alltså am6. Kollade lite snabbt om det fanns några markeringar men kunde inte se något, notera snabbt.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  11. #11
    har inte ställt in oljepump, har kört trimmat och har inte litat på oljepumpen men om du nästan maxxar den så kan den ju omöjligt få för lite olja
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    har inte ställt in oljepump, har kört trimmat och har inte litat på oljepumpen men om du nästan maxxar den så kan den ju omöjligt få för lite olja
    Varför skulle den omöjligt få för lite? Pumpen ger 2%
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in