Ämne: Tändstift

  1. #1

    Tändstift

    När jag körde med min Yamaha dt50x -07 (am6) började den gå konstigt, den tappade orken på högre varv. Detta efter att den blivit en aning för varm. Tändstiftet har bränt sönder och jag vill köpa ett bättre tändstift men vet inte om jag har lång eller-kort gängat stift? Någon som vet? Allt är original förutom metrakit thrower och munstycke.

    Funkar detta?

    http://twostroke.se/product.asp?product=28153

    Tack för hjälpen!
    Senast redigerat av soppanslut den 2012-06-27 klockan 16:06.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    onödigt för din setup.. köp ett br9es ev ett b9eg om du vill ha nå lite värre stift, samt sätt i nå större munstycke
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    onödigt för din setup.. köp ett br9es ev ett b9eg om du vill ha nå lite värre stift, samt sätt i nå större munstycke
    Är eg bättre än es? Större munstycke ska jag sätta i, har 90 å han går lite magert nu.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Är eg bättre än es? Större munstycke ska jag sätta i, har 90 å han går lite magert nu.
    b9eg är ett billigt racing stift, fungerar riktigt bra enl mig kostar ca 125kr och finns på alla mackar
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    b8hs duger till det mesta eller b9hs billigt och bra
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  6. #6
    till den setupen krävs inget annat än original stift, körde helt vanligt b9es stift på mina barikit och dem fick smaka
    Tycker det är mer värt att byta tändstift 3ggr till samma pris som ett "racing"
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  7. #7
    köpte ett stift som var till för crossar och tålde mer idag, samma gänglängd och allting. Den gick bra i början men nu är den lika dan igen, den tappar kraft på höga varv på 4-5-6 växel. Jag kollade på stiftet och det hade inte smällt eller någonting som original stiftet, en aning svart men mopeden blöddrar inte. Jävligt skumt tycker jag. Har i extra olja i tanken så den går på 3%. Luftfiltret är bra.

    Edit: Köpte ett B9EVX nu. Det är exakt samma känsla som att man trycker in bromsen samtidigt som man kör!
    Senast redigerat av soppanslut den 2012-06-28 klockan 00:00.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  8. #8
    Cyllindern kanske har värmenypt då du sa att den började gå dåligt efter den gått lite varm?

  9. #9
    tändhatt och tändkabel i bra kondition?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av PcCrazyMods Visa inlägg
    Cyllindern kanske har värmenypt då du sa att den började gå dåligt efter den gått lite varm?
    Vattnet kokade ju inte så jag antar inte det.. borde jag inte känt om den värmenypt?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    tändhatt och tändkabel i bra kondition?
    Ja tändhatt och kabel intakt. Kollade på stiftet och det var torrt och ganska svart. Det hade blivit små loppor på "foten" eller vad den kallas.. Vad tyder dessa symptom på?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in