Digital hastighetsmätare "övervarvar" och räknar mil trots att moppen står still. (yamaha slider) [VIDEO]

Tjena!

Har bestämt mig för att göra iordning min yamaha slider 06 som stått i garaget ett långt tag. Mopeden är nu helt original men var innan dess trimmad.
    Till problemet:

Jag startar moppen utan problem, men hastighetsmätaren visar ingen hastighet utan bara "övervarvar" dvs. alla lampor och siffror på hastighetsmätaren lyser samtidigt, vid vissa tillfällen när inte allt lyser ser man att miltalsräknaren på hastighetsmätaren tickar mil TROTS att mopeden står still. Video nedan visar lite tydligare vad jag menar:

Här är det jag menar med att den "övervarvar", så ser mätaren ut för det mesta men man kan se att den som hackar lite, ibland hackar den för en längre stund och det är då man kan se att miltalsräknaren tickar trots att mopeden står still.

Har testat att koppla ur givarkabeln som går till framhjulet men problemet kvarstår oförändrat. Säkringen är hel.

Vad kan vara fel? Kan det vara spänningsregulatorn/likriktaren som är trasig?

Oerhört tacksam för svar eller förslag som kan kollas upp! tack på förhand!
    Senast redigerat av RpmSlider den 2012-06-27 klockan 20:01.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kan det kanske vara ditt tändstift? Har du ett resistorstift?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Gick ut o kollade och hade i ett NGK R BR8HS stift, testade originalstiftet B8HS men problemet var fortfarande där... ngt annat förslag på vad det kan vara?

Felet åtgärdat, bytte givaren i däcket till hastighetsmätaren och köpte nytt batteri så funkade det igen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in