1. #1

    Moppen värmenyper stup i kvarten:s

    Tjena, nu har jag ytterligare ett problem med moppen min som rubriken lyder så värmenyper moppen min stup i kvarten.. Jag körde igår och den nöp 5 gånger innom loppet av 15 minuter..
    Någon som vet vad detta kan bero på? Jag vet att kolven lär inte va den frächaste nu men ska köpa ny
    är väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    dålig kylare eller för lite soppa.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  3. #3
    Soppa har jag, men vad ska kunna hänt med kylaren då?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av antonaune Visa inlägg
    Soppa har jag, men vad ska kunna hänt med kylaren då?
    är du helt säker på att du har soppa? för på vissa moppar måste man ha mer än halva tanken för att man ska kunna åka!

  5. #5
    KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    vallentuna
    Inlägg
    130
    för litet kolvringspel?

  6. #6
    Kör moppen varm och öppna försiktigt kylarlocket. Kolla om vattnet cirkulerar. Om inte kolla termostaten så den är intakt.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    är du helt säker på att du har soppa? för på vissa moppar måste man ha mer än halva tanken för att man ska kunna åka!
    Tycker du det här är rätt sätt att svara när en okunnig frågar om hjälp?

    Antonaune: Det E.Hansson menade var att du skulle kolla över hur mycket bensin mopeden får, då den kanske behöver mer om den värmenyper hela tiden
    Detta gör du genom att kolla färgen på tänd-stiftet efter du kört en kort fullgasrunda, om det är åt det svarta hållet så får den för mycket bensin, är det grått får den för tunnt. stiftet ska vara oboybrunt, då vet du att du har något sånär ok blandning

  8. #8
    Vad är det för moped? Trimmad?

    Hur vet du att den just värmenyper?

  9. #9
    Min derbi nöp rätt ofta innan och det berodde på att min oljepump inte funkade ordentligt, testa att blanda direkt i tanken.

  10. #10
    Har kopplat ur oljepumpen redan, och den nöp endå...

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av antonaune Visa inlägg
    Har kopplat ur oljepumpen redan, och den nöp endå...
    hoppas du blandar i tanken kylaren kan läcka ut vatten, vattenpumpen kan ge upp så det blir dålig cirkulation eller termostaten kan gå sönder vilket resulterar i inget flöde i kylaren
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    Klar som fan jag blandar i tanken

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av antonaune Visa inlägg
    Klar som fan jag blandar i tanken
    perfekt kör du trimmat? i så fall testa större munstycke
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in