Hybridvisning
-
2012-06-28, 17:08 #1
- Reg.datum
- Jun 2012
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 118
klarar orginal vev 80cc setup?
tja har en beta rr 06 (am6) motor och undrar fall den klarar barkit 80cc med turbokit gp 74-85cc har fögg/insug/membran/ny koppling
veven glappa inget för 100 mil sen när jag bytte till 80cc och undrar fall jag kan slänga på den och på ett ungefär hur länge tror ni den håller ?
sen fal de håller hur mycket kan man porta osv elr bör jag undvika de för jag lirar på orginal veven
den har gått 650 millagren byta vid 550
-
2012-06-28, 17:18 #2
-
2012-06-28, 17:20 #3
- Reg.datum
- Jun 2012
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 118
hur många mil ca ? sen någon som vet något om röret fall de är bra ? elr fall man ska satsa på egen pipa elr något ''värre'' barkit rör elr på någon ''sämreää tex. mk pro race/yasuni r3 sen hur mycket kan den tänkas varva
-
2012-06-28, 17:31 #4
Barikit 80 är väl inte super högvarvig så det ska väl gå, brukar väl mest vara originallagren som inte tycker om mer än typ 13k rpm längre stunder? Om dom är bytta borde det gå rätt så bra
Nothing puts a smile on your face like ProRace!
-
2012-06-28, 17:33 #5
-
2012-06-28, 18:31 #6
-
2012-06-28, 18:31 #7
-
2012-06-28, 21:42 #8
-
2012-06-28, 22:43 #9
så du menar att folk har varvat originalvevar från 60-80 talet mer än vad en barikit 80 setup gör med ett vasst rör? haha glöm det grabben. och när de ska upp i sådana varvtal, så balanserar dom vevarna innan och renoverar dom med nya lager alternativt stakar. försök få upp en gammal sachsmotor i 15000 rpm på en org vev som gått längre än tusen n*grer och se hur länge det håller. försöker du bara låta smart nu? du vet precis vad jag menar. man vrider skinkorna för att det ska bli mindre obalans i vevpartiet, och mindre vibrationer. vet du vad som dödar ett vev/ramlager? varvtal OCH vibrationer, just det. vibrationer. säg inte att det inte är sant för då ska du inte ens uttrycka dig i den här diskussionen.
edit: länka en mopedmotor från 60-talet som har rullat med samma lager i 50 år, och ändå är uppe i dem varvtalen, så tror jag dig.jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2012-06-28, 22:56 #10Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-06-28, 23:27 #11
Du pratar inte om balansering, du pratar om rikting. Balansering är när du flyttar runt vikten i skinkorna för att få bort obalansen. I tvåtaktare går dock inte denna obalans att få bort utan man balanserar veven och lägger obalansen på ett varvtal man inte använder så mycket.
Vibrationer och värme dödar vevar. Värme är värsta boven.Most stickpeople are black
-
2012-06-28, 18:34 #12
- Reg.datum
- Jun 2012
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 118
men vilket rör skulle ni rekomendera till barkit 80cc ?
-
2012-06-29, 12:06 #13
- Reg.datum
- Jun 2012
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 118
asså, är mest oroliga för lagren men de är förstärkta lager, men den är itne balanserad elr något, men ska man satsa på r3 elr tk gp 08cc ?
-
2012-06-29, 18:25 #14
hyperperry: Har sett alldeles för många tråkiga inlägg från dig. Uppkäftig, irriterad attityd mot ett flertal medlemmar här på forumet.
Om du inte har tillräckligt med lugn i kroppen för att klara av att diskutera på ett sansat sätt tycker jag du ska sluta med det du gör.
Jag låser här..