1. #1

    Rieju Spike framgaffel ligger mot däcket

    Tjena, min rieju spikes framgaffel ligger emot framdäcket när man sitter på moppen och även lite när man inte sitter på den, den har beta rr fälgar med däck på.
    om någon vet hur jag fixar detta så skulle hjälp uppskattas!
    kolla bild för att förstå hur jag menar, den ligger emot mer när man sitter på den. :

    Namn:  IMG_0257.jpg
Visningar: 322
Storlek:  114,4 KB

  2. #2

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Fixa distanser
    Hur hjälper detta han? Det enda problemet är att du har för brett framdäck.

    Jag hade samma problem på min drac efter däckbyte.. den svarvas ner efter några mil!

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Hur hjälper detta han? Det enda problemet är att du har för brett framdäck.

    Jag hade samma problem på min drac efter däckbyte.. den svarvas ner efter några mil!
    dummaste jag hört. han berättar inte någonstans om det ligger på på båda sidorna eller inte. ligger det mer åt höger sida så ska han visst ha bussningar på högra sidan, och svarva ner bussningen på vänster sida. "svarva" ner ett däck? smart tänkt där.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    det ligger imot på båda sidorna :s

  6. #6
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av robinpalesjo Visa inlägg
    det ligger imot på båda sidorna :s
    Det var det jag trodde! Hur mycket är det vi talar om?

    På min drac var det ytterst lite så jag "körde" ner det. Jag hade inte lust att köpa ett nytt framdäck för 699:- helt i onödan.

    Men om du inte vill göra det så vet jag inte riktigt hur du ska göra.. slipa/fila ner däcket på något sätt är det ju det enda.

  7. #7
    det ligger i ganska mycket :s mjo men jag tänker inte slipa ner mitt däck inte...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    dummaste jag hört. han berättar inte någonstans om det ligger på på båda sidorna eller inte. ligger det mer åt höger sida så ska han visst ha bussningar på högra sidan, och svarva ner bussningen på vänster sida. "svarva" ner ett däck? smart tänkt där.
    svarva ner ett däck går utmärkt, så länge det inte rör sig om mer än ett par mm. Och det är en ganska stor skillnad mellan bussning och distans.

    OnT: borde gå att tvinga isär gaffeln lite med någon bricka, inte nyttigt för gaffeln men vill du inte byta däck eller låta det svarva till sig så är det nog enda valet.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in