1. #1

    Neos har varit bråkig och är nu halvdöd

    Tjena, har en yamaha neos som går riktigt bra men den vill inte alltid göra det. Den har kunnat gå sjukt bra till att sedan gå som om munstycket var för litet alltså inte vilja hänga med på full gas å nästan dö. när den har varit såhär så har jag rengjort förgasaren och kollat reedsen och efter det så funkar den bra men sen dyker det här problemet oftast upp efter någon vecka igen. Har tyckt det varit drygt men ändå alltid älskat mopeden tills igår. skulle färdas en sträcka på ca 3mil och förgasaren var nyrengjord och tändstiftet var nytt den gick bra men helt plötsligt lät den ljusare (det är lite svårt att förklara men jag tror ni fattar hur jag menar) tillslut hörde man hur motorn gick så tungt att variatorn slog ifrån och mopeden dog snabbt därefter. jag vart rädd att den hade skurit så kände på kicken men den gick runt och gick att starta men vid lite påfrästning på motorn så hände samma sak som tidigare. Det jag misstänker är att vakuum-pumpen lr vad det nu kallas inte riktigt är som den ska i åtanke med de tidigare problemen och att det därför blev tort i cylindern vilket bidrog till att den blev varm och värmenypte eller inte riktigt nypte men gick tungt och därför inte orkade men vill gärna höra andras teorier innan jag börjar skruva i den där satans plasthögen för tjugoelfte gången. väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    jadu?? är det ingen på moppenet som kan dom här mopparna ??
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in