menlos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012

50cc cylinder.

Tjenare! Jag frågar den här frågan till en polare som inte har ett account här just nu.

Han har en yamaha neos och nu har hans cylinder skurit på något sätt och han har nu köpt en ny 50cc orginal cylinder. Och den gammla var ju VÄLDIGT utsliten, så han undrar om hastigheten ökar något nu när han har bytt ut till en helt ny 50cc cylinder? det är ingen 50cc sport, utan orginal.

Tack på förhand!

Vad toppade den innan cylinder bytet?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

menlos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    ungefär 70-75 km/h

tror nog inte den kommer toppa mycket mer men den kan nog bli rappare på lägre varv.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

menlos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Okej! men har du någon aning om hur den kan ha skurit bara sådär liksom? han hade olja och allting, han körde bara och sen helt plötsligt så lät det konstigt i motorn och moppen gick bara i ungefär 15-20 km/h. Kan det ha något med vikterna att göra? tillexempel om man tar ut 3st och lägger 3st i varannat hål?

Citat Ursprungligen postat av menlo Visa inlägg
    Okej! men har du någon aning om hur den kan ha skurit bara sådär liksom? han hade olja och allting, han körde bara och sen helt plötsligt så lät det konstigt i motorn och moppen gick bara i ungefär 15-20 km/h. Kan det ha något med vikterna att göra? tillexempel om man tar ut 3st och lägger 3st i varannat hål?
    Att endast ha 3 vikter i variatorn är inte bra vad jag har hört,axeln håller inte för de.

men rätta mig om jag har fel.

menlos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Okej, han blev lite lättad nu när du skrev det

Ja, en cylinder kan skära bara sådär när den har gått länge och långt.

kanske borde se över VARFÖR den skar, och inte bara sätta på ny cylinder och tro att de skall gå bra. En cylinder skär inte bara för att den är gammal och sliter bara sådär... skulle rekommendera en förgasar rengöring så att de inte är nå skit i munstycket lr liknande. Även luftfilterrengörning och en investering på ett nytt tändstift är bra att göra efter en skuren cylinder.

Sen ett enkelt trimtips till original Neos cylinder är att din polare filar upp avgasporten så den blir högre/större(Obs endast höja). Så får cylindern ett högre varvtals register samt du får ut en effekt ökning genom hela registret. För jag tror en original neos cylinder jobbar bäst på runt 6000varv. Höjer du avgasporten så får du upp den xxxx antal varv där den jobbar bäst. Gjorde detta på min Neos och fick ut strax under 10 km/h extra med högvarvigtrör

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in