1. #1

    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Norrtälje/Svanberga
    Inlägg
    2

    Question Vad ska man ha för moppe?

    Jag har funderat att byta min Peugeot Vivacity och undrar lite vad man ska ha för moppe då?
    Har funderat på derbi eller rieju eller något helt annat har ingen aning om de vad skulle ni ge mig för råd?

  2. #2
    Rieju är goa som fan enligt mig, aldrig testat en derbi.

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Rieju Drac!

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Rieju, Derbi, Yamaha DT, Beta RR, CH racing, alla är fina moppar och vilken som är "bäst" är en smaksak.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Skulle ta en derbi om jag va du, dom är riktigt sköna. Rieju är inte så sköna om man ska ha en moppe som är trimmad osv.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av xtrust Visa inlägg
    Skulle ta en derbi om jag va du, dom är riktigt sköna. Rieju är inte så sköna om man ska ha en moppe som är trimmad osv.
    Fortfarande en smaksak om vilken av derbi/rieju är skönast, rieju är hur enkla som helst att meka med och derbi är skittrånga, däremot så har derbi skönare väghållning och växellåda (enligt mig)

  7. #7
    Derbi är fint, dock gillar jag inte deras växellåda den är bara konstig, missar växlarna hur lätt som helst och den beter sig allmänt sunkigt bara. Kör på gilera smt då, helt annorlunda aldrig missat en växel med denna, och den är skönare i sättet bara, samt där e större förgasare original. (dock strypt men det är lätt att ta bort)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Derbi är fint, dock gillar jag inte deras växellåda den är bara konstig, missar växlarna hur lätt som helst och den beter sig allmänt sunkigt bara. Kör på gilera smt då, helt annorlunda aldrig missat en växel med denna, och den är skönare i sättet bara, samt där e större förgasare original. (dock strypt men det är lätt att ta bort)
    Derbi och Gilera Smt/Rcr har samma motor...

  9. #9
    Checka denna tråden, där står det mesta du behöver veta!

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...lista-Cross-SM
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Derbi och Gilera Smt/Rcr har samma motor...
    Haha, det vet jag. Har ägt både derbi och äger en smt. Mina kompisar äger derbi och det är inte alls samma sak att köra. Växellådorna känns helt annorlunda även om det är samma motorer på båda. Rätt konstigt men det är så iallafall på alla mina kompisars + min gammla derbi.

  11. #11
    köpte nyligen en derbi och är sjukt nöjd med den! så jag skulle köpt derbi eller en beta rr. båda dom mopparna är bra och ser väll ganska bra ut orginal! Men en gilera smt är ju i princip samma moped som derbi så en sån funkar dom med
    En vis man sa en gång : Håll stumt eller gå hem, jag höll stumt!

  12. #12

    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Norrtälje/Svanberga
    Inlägg
    2
    okej men samtidigt så får de inte var så super dyrt och om man bara behöver köpa något eller bara göra något för att den ska se bättre ut så är de lugnt men jag tänker inte köpa något över 15000 för de har jag inte pengar till och jag vill inte ha en gammal DT och de nya brukar vara ganska dyra...

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Köp en rrx sm, det skulle jag ha gjort.
    Jag har en Beta RR och är riktigt nöjd, men ska försöka sälja den för jag vill ha sm istället och rrx verkar vara en riktigt schysst hoj.

    RRX är goa som fan,har en själv , nöjd somfan Bara att dom är så låga orginal men bara att höja dom

  15. #15

  16. #16
    Rieju drac,rrx är dom bästa och härligaste mopederna , derbi rasslar ju som en kasse nötter..

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Mjo det är dom flesta crossmopparna.
    Dock är ju Beta lagomt stora orginal.
    Har ju en rrx power up och den är kraftigare än vanliga rrx så jag gillar den

  18. #18
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Ni som snackar skit om olika märken är ju bara patetiska, "derbi rasslar ju som en kasse nötter" liksom, varför gillar så många personer dom då? Varför ändrar inte Derbi själva på modellen om den skulle rassla? Vissa har ju verkligen fördomar och är helt fast vid ett märke..
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  19. #19

  20. #20
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    derbi är kända för att varva mkt org. am6 är kända för att gå som en påse skit org. inge skitnsack. bara mycket sanning.
    De vet jag, men han sa att derbi rasslar, o de gör dom väl ändå inte.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  21. #21
    Att det inte är fler som är för Beta förvånar mig Utan tvekan bästa ,moppen jag har kort, och det är många det
    Körde Rieju på "min tid", den var rent skrot... Det enda som inte krånglade någon gång var motorn, körde urpluggat hela tiden och den gick som en klocka mil efter mil

  22. #22

  23. #23
    Min puckel Derbi från 99 har aldrig missat en växel. Har inte rasslat ett dugg. Allt handlar på hur DU behandlar motorn och hur DU växlar.

    Kör du som man ska köra så håller Derbi ett bra tag.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    De vet jag, men han sa att derbi rasslar, o de gör dom väl ändå inte.

    Om derbi rasslar ? Jo det gör dom verkligen har testat 4st av mina polares och det rasslar om dom och röven vibrerar ju SATAN ! Och jag har Inge fördommar jag har erfarenhet om rasande derbis..

  25. #25

  26. #26
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Om derbi rasslar ? Jo det gör dom verkligen har testat 4st av mina polares och det rasslar om dom och röven vibrerar ju SATAN ! Och jag har Inge fördommar jag har erfarenhet om rasande derbis..
    Raslande och vibrerande är dock 2 helt olika saker.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  27. #27
    Törnans avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    484
    Derbi tycker ja att du ska ha har en själv tycker att dom går jävligt bra vet inte så mycket om rieju

  28. #28
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    rieju eller aprilia

    annars satsa på en motorhispania furia 02 å gör den till en riktig fin hojj.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in