motoforce 70cc racing alu

jag var inne på att köpa en stage 6 sport pro men nu har jag sakta blivit mer intresserad av motoforce racing, har även hört att den har dåliga portar, men jag ska hursomhelst lämna in för en steg 2 eller 3 portning, nån som har meriter av cylindern eller vet ngt om den?, för den är tydligen väldigt populär i tyskland,ska tydligen ge mellan 12-15 hk oportad, mycket bra pris också

den här setupen kommer jag att ha förutom cylindern(behöver ej byta vev eftersom piaggio-vevar är riktigt starka):

dellorto 21mm
    motoforce racing insug rakt
    stage 6 double layer eller malossi e5(har båda)
    polini 3g speedclutch
    polini speedcontrol
    reeds
    iridiumstift

vad tror ni?, jag ska köra på gatan

Har kört motoforce 50cc och 70cc , dålig kvalité

asså har du kört racing eller sport 70cc?

jag har yasuni r, glömde skriva, men piaggioveven ska tydligen hålla ända upp till hyper,men finns det stora portningsytor eller har jag missuppfattat?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    paggio ska ha bra vev original vad jag har h ört tänkte inte på vad för moppe du hade.
    Yasuni R kommer funka bra, men ännu bättre med ett värre högvarvigare! finns goda portningsmöjligheter!
    Namn:  DSC01191.JPG
Visningar: 318
Storlek:  45,1 KB
    aah, tack så väldigt mycket, jag köper nog motoforce racing sen får "jontäh " porta cyllen

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    ja har kört cylindern oportad på min gamla stunt roxx o den va bra mycket vassare än sportpro sen så har ja även kört en oportad på min hyper o den va hyffsad vass, sen efter det fick den en portning så den vart brutal efter det..
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

nu läste jag att man kunde få ut minst 1 hk om man hade 28mm fögge,asså kommer moppen dra mycket bensin då eller är det nästan samma med lite mer effekt bara?

ahh,det känns så lite stort med 28mm,men typ 24 da?

jag ska porta cylindern ganska mkt,så då lär jag ju satsa på 24mm

det borde ju iaf bli midrace+ om cylindern portas steg 2 elr 3, men tycker du 21,22 eller 24?

njaae, jag har st6 pro replica krom/karbon och yasuni r och då är yasuni r bättre, har inte så mycket pengar just nu,så att yasuni r och originaltändning får duga, jag ska ju inte sprinta somsagt, bara lite på meets, annars ska det vara bruksmoppe

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in