-
2012-07-07, 16:07 #1
- Reg.datum
- Jul 2012
Hjälp tack! (Amatör) Trimma Baotian City
Tjena! Mitt första inlägg här på moppenet
Verkar vara ett trevligt forum!
Jag är en absolut amatör och jag har sökt massor om hur jag ska kunna trimma min flickväns Baotian City 25km/h, men hittar bara trådar där folk skriver så att man utan erfarenheter inte förstår hur man ska göra. Vill ju inte riskera att förstöra moppen, vore ju onödigt.
Eftersom jag inte kan någonting sedan tidigare skulle jag verkligen behöva mer detaljerade förklaringar och kanske lite bilder så att jag vet att jag gör rätt!
Rosa sladden, ringen, gör så och så... förstår inte mycket men det jag har fattat är att om jag kapar eller rycker av en rosa kabel ska jag kunna åka runt 50-70km/h, det är alltså varvstrypningen? Kom ihåg att det är en Baotian City Black Edition 25 km/h (2011-2012 modell).
Vill endast trimma den på så sätt att jag kan återställa trimmen så att den går max 25km/h igen ifall man vill, eller om man ska sälja den. Alltså, rycka bort kabeln, lossa på nån ring och nån mässingskruv så att man kan återställa den till original igen!
Behöver all hjälp jag kan få! Skriv bara om ni KAN något och KAN förklara. Jag vet att det är en kinamoppe och egentligen inget att ha men vore skönt att ha något att ta sig fram med på landet utan att permobilarna åker förbi en. 25km/h... då cyklar man hellre!
Tacksam för all hjälp Flashback!
-
2012-07-07, 16:14 #2
- Reg.datum
- Jan 2012
Dra v-brickan/v-ringen vet inte om de sitter 2 brickor eller en ring på baotian. (En strypning)
Sen kan du ju öppna locket till förgasaren och skruva bort en guldig ring under locket sen skruva tillbaks det igen, tror det gör så att man kan gasa mer, är inte säker.
-
2012-07-07, 16:23 #3
- Reg.datum
- Jul 2012
Tack för snabbt svar!
Grejen är den att jag öppna förgasarlocket men där fanns ingen skruv. Gjorde såhär (3:02):
Men som sagt där fanns ingen skruv. Vad i helvete? Haha
Kan man/vågar man ta bort v-ringen/brickan om man är helt oerfaren? Orkar ju som sagt inte riskera att man pajar något istället
-
2012-07-07, 21:43 #4
- Reg.datum
- Jul 2012
47 visningar, är det ingen på moppenet som kan såna här enkla saker?
Sorry för dubbel post, var tvungen!
Förresten så hittade jag ingen mässingskruv under förgasarlocket... konstigt?
-
2012-07-07, 22:30 #5
- Reg.datum
- May 2011
-
2012-07-08, 18:39 #6
- Reg.datum
- Jul 2012
Någon borde väl kunna det?