Hej! har problem med min Motorhispania Rx (am6). Den strejkar rejält!

För tillfället startar den inte alls.
Det jag har gjort/bytt.
Cylinderkit: packningar samt ny kolv (Polini evo 80cc) rengjort innan montering samt lätt inoljning
Vev: Ett race vev (doppler), ett tag sedan jag bytte (ca 300mil)
Förgasare: Delorto 21mm: Rengjord original munstycken (kanske 88?)
Tänddelar: Bytt tändhatt samt sladd mellan Cdi och striftet. Stift ca 300mil ser ok ut.
metrakit race rör (replica?)
Till det hela har moppen stått väldigt stilla de senaste 2-3 åren kanske rullat 1mil.

Det hela började med att efter mycket rullande fick jag igång moppen. Dock gick det inte att gasa, den dog Direkt. Efter ett tag så gick det tillslut, men den gick oerhört ryckigt. mycket orolig gång samt kunde inte varva över 7tusen varv på 1an. kom upp i en toppfart på ca 45km/h (3an, 4an orkade den inte på).

Nu lever den inte alls, dock har jag inte ansträngt mig för att få liv i den på sistonde, gav upp för ca 1 månad sedan. men nu vill jag skrämma liv i den men behöver hjälp.

Det har varit monterat en blackbox på mopeden. dock gick den bra innan, och efter monteringen började den gå sämre o sämre. Jag har en vild gisning om att jag kan ha skadat min cdi. skulle det kunna förklara det hela? Obs. moppen går faktiskt lite bättre om man sprayar el-komponents rengörning vid Cdin (ej 5-56 liknande).

Ide 2: Generatorn, kan det vara något med den? eller svänghjulet.

Är mycket tacksam för svar om alla tänkbara ideer som kan hjälpa mig på traven.

Mvh Jesper N.A