1. #1

    Angry FATTAR INTE?! Bytt cylinder. Fortfarande problem. HJÄLP!!

    Idag bytte jag cylinder. Starta moppen men den vill fortfarande inte gå som den ska. Den orkar knappt varva. Helt orkeslös. Maxa 30 på 6an. Det är en Derbi SM X-treme -08. Har gått ca 50 innan. Men på sista tiden har den blivit orkeslös. Så jag böt cylinder med problemet kvar stod. Vet inte vad det kan vara. Vad tror ni? Jag har strypt CDI box på den. Den ska strypa vid 8000. Just nu varvar den inte över 6000. Och det tar lite tid att komma upp i 6000. Det låter något konstigt om boxen också. Som om något ligger löst i den och skramlar. Typ som skruvar eller något. Snälla hjälp. Blir så jävla less på skiten. Funderar nästan på att skrota skiten.

  2. #2
    Ställ in den

  3. #3
    Förgasaren? Den är inställd. :/

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    annars är cdi:En pajjad eller så äre avgasröret som är återsotat.

  5. #5
    Avgasröret är utbränd med gasolbrännare. Dock kan det finnas lite kvar. Men jag ska antagligen köpa ny CDI. En ostrypt. Men vilken ska jag ha? Några andra möjliga lösningar?

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Gör rent förgasarn? Byt stift?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7
    Gjorde nyligen rent den och satte i nytt stift.

  8. #8
    Luftfilter?

  9. #9
    Luftfiltret är rent och ser väldigt bra ut.

  10. #10
    byt CDI med en polare och se om det blir bättre. Är det inte den som är problemet känns det ju lite meningslöst att köpa en ostrypt innan man fått bukt med problemet
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  11. #11
    Jo lite så kände jag också. Men jag har ingen polare som har en såpass "ny" moppe som jag har. Så kan liksom inte låna deras CDI..

  12. #12
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    testa byta avgasrör iallafall, det är säkert pluggen inne i röret som har lossnat å täppt sig för

    gjorde min också vilket gjorde att jag fick bara 5k varv ur den.

  13. #13
    Hehe. Ska köpa ostrypt CDI imorn. Funkar inte det så provar jag nytt rör. Då kan jag lika gärna passa på att köpa trimrör ^^. Får inte trimma men org rör är ju svin dyra. Så får argumentera med det. Och att det sitter plugg i som jag sedan sliper "lite" på

  14. #14
    Vad köpte du för cylinder?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  15. #15
    En Airsal 50cc sport.

  16. #16
    Kolla membranet så det är rent. Vad händer om du chockar?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  17. #17
    Händer inget om man chokar. Men vi har fått igång allt nu. Ska kapa röret och rensa. Det är massa skit som täcker för i röret.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in