1. #1

    Question Metrakit Thrower, CDI box, drev osv

    Tjena! Blir ev att köpa ett Metrakit Thrower rör eller Gianelli 2T. Sitter det bara en plugg i myningen på den? Vad jag förstår kommer effekten vid 7.5k-11k. Men jag har ju strypt cdi på min Derbi SM X-Treme -08. Så då måste jag ju köpa en ostrypt. Vilken ska jag köpa? Länka gärna. Sen så får jag ju inte trimma, men röret kommer ju med plugg. Hur kommer den gå med pluggen i? Hur mycket ska man slipa på den för att den ska gå typ 60? Vilka drev ska jag ha? Även om jag kör med pluggen i ska jag då byta munstycke? Om jag tar av den helt så byter ja upp 10 sen upp eller ner om det behövs väl? Mycket frågor och så men man är ju noob.

    Ingen som kan svara på mina frågor?
    Senast redigerat av PcCrazyMods den 2012-07-12 klockan 15:09.

  2. #2

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    det där med hastighet kan jag inte svara på. Det enklaste är väl att köra på milimeter för milimeter tills du når 60km/h, så skulle i alla fall jag gjort =)!

  3. #3
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Strypt effektrör går sämre än original, bara så du vet.

    CDI behöver du inte byta om du ska köra med thrower, speciellt inte om du ska strypa röret.
    Drev kan du köra med originalen, dom som du har på nu.
    Byt munstycke om du känner att du behöver det och om den går snålt, det märker du. Ska du däremot köra röret helt opluggat så får du byta munstycke JA.
    Hur mycket du ska borra i pluggen, jaa 3mm kanske? testa dig fram.

    Borra upp originalrörets plugg istället? Då gör den väl 60.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  4. #4
    Har ingen plugg i röret Men ska dra blind tarm och egr. Ev rensa katalysatorn också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in