tja moppenet.

Har ett problem me Sendan, att om man ligger på låga varv - runt 4000k - så börjar den 4takta och sedan att ej orka varva upp vid gas. Kör man på låga varv en liten längre tid, och sedan drar in kopplingen och slår på fullgas så slutar den tända, utan tänder bara en gång och sen ner till låga varv igen innan den tänder och varven åker upp igen. Dock kan man ruska liv i varven om man är försiktig på gasen och ej slår på fullt. -Den surar igen på låga varv helt enkelt.

Är medveten att de har med förgasaren att göra(får för mycket bensin), men jag börjar fundera på varför den ej slukar all bensin som jag ger den på låga varv. För den går ej kasst på höga varv utan skjuter iväg o 4taktar inte.. inga problem att lägga den på maxvarv i stort sätt utan att den går kasst. Så tankarna går till om tändningen är kass? Att den inte orkar elda upp all bensin som den får? Har bytt tändhatt och stift för några månader sedan, till ett original stift med värmeantal 8 tro ja d va.. problemet uppstod efter uppbestyckning efter mindre värmenyp när far min körde(eller så va de bara han ).

Tändplattan är väl ej jordad i blocket? För isf har jag satt locktite på skruvarna till tändplattan i blocket, vet att de brukar krångla på äldre crossar me jorden. Men denna Ducati tändplatta är väl jordad genom kabelhärvan ?

Ni som hållit på mycke me moppar o inställningar o sånt, är de förknasaren som behöver lite mindre bensin eller borde jag se över tändsystemet? I övrigt så startar den alltid på första så på så sätt har jag inga problem med varken gnista lr komp.

Setup om de spelar någon roll:

-04 EBS block
Motoforce 50cc
14mm förgasare
Gianelli 2t
Dragen luftburksplugg
92 munstycke (bytte upp ifrån 84 då jag även hade "snorkeln" i)

Edit: En annan tanke jag kom på, borde lite förtändning ge förbättring?