Ämne: 50cc cylinder.
-
2012-07-12, 21:38 #1
50cc cylinder.
Tjenare! Jag frågar den här frågan till en polare som inte har ett account här just nu.
Han har en yamaha neos och nu har hans cylinder skurit på något sättoch han har nu köpt en ny 50cc orginal cylinder. Och den gammla var ju VÄLDIGT utsliten, så han undrar om hastigheten ökar något nu när han har bytt ut till en helt ny 50cc cylinder? det är ingen 50cc sport, utan orginal.
Tack på förhand!
-
2012-07-12, 22:03 #2
Vad toppade den innan cylinder bytet?
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-07-12, 22:05 #3
-
2012-07-12, 22:06 #4
tror nog inte den kommer toppa mycket mer men den kan nog bli rappare på lägre varv.
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-07-12, 22:12 #5
Okej!
men har du någon aning om hur den kan ha skurit bara sådär liksom? han hade olja och allting, han körde bara och sen helt plötsligt så lät det konstigt i motorn och moppen gick bara i ungefär 15-20 km/h. Kan det ha något med vikterna att göra? tillexempel om man tar ut 3st och lägger 3st i varannat hål?
-
2012-07-12, 22:14 #6
- Reg.datum
- Jan 2012
- Ort
- Oskarshamn
- Inlägg
- 179
-
2012-07-12, 22:48 #7
-
2012-07-12, 23:16 #8
-
2012-07-13, 16:19 #9
Ja, en cylinder kan skära bara sådär när den har gått länge och långt.
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-07-13, 17:15 #10
- Reg.datum
- Aug 2011
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 73
kanske borde se över VARFÖR den skar, och inte bara sätta på ny cylinder och tro att de skall gå bra. En cylinder skär inte bara för att den är gammal och sliter bara sådär... skulle rekommendera en förgasar rengöring så att de inte är nå skit i munstycket lr liknande. Även luftfilterrengörning och en investering på ett nytt tändstift är bra att göra efter en skuren cylinder.
Sen ett enkelt trimtips till original Neos cylinder är att din polare filar upp avgasporten så den blir högre/större(Obs endast höja). Så får cylindern ett högre varvtals register samt du får ut en effekt ökning genom hela registret. För jag tror en original neos cylinder jobbar bäst på runt 6000varv. Höjer du avgasporten så får du upp den xxxx antal varv där den jobbar bäst.Gjorde detta på min Neos och fick ut strax under 10 km/h extra med högvarvigtrör