1. #1

    yamaha dt50mx går dåligt under belastning

    hej hej. Min mx varvar skit bra när man bara står stilla och gasar men när jag växlar upp till 3an så vill den inte varva upp, samma med 4ans växel. Jag misstänker att den behöver större munstycke. Eller kan den läcka luft eller så? har bytt till ny packing is cylinder och topplock. Dock så kan det vara så att insugningsplattan inte funkar som den ska för den är lite sliten. Vad tror ni? Den är trimmad med 5,5 cylinder och större munstycke och jamarcol krök. Årsmodell 91

  2. #2
    Min kompis hade samma sak på sin drac, pluggen hade lossnat o han körde med org munstycket ,gick bara o köra 1an o 2an,sen 3an så slutade den svara på gasen typ. Sen satte vi i större munstycke så gick den fin fint

    Men vet inte om det är samma problem på din moppe. Testa och byt upp dig i munstycke.

  3. #3
    ja jag ska prova att byta munstycke men är på mitt sommarställe så ingen moppe

  4. #4

  5. #5
    hadde samma problem nästan.. idag den gick inte att varva ur på någon växel alls... men med kopplingen i så gick det... du kan prova att rengöra munstyckerna och i övrigt hela förgasaren det var det jag gjorde iaf då gick den igen.
    tror inte det borde vara munstyckerna eftersom jag kör 60cc med org förgasare och org munstycken du brukar oftast bytta när du byter till störe förgasare

  6. #6
    Ofta går det bra med originalmunstycke på originalförgasare om man bara bytt till större cylle. Ofta har förgasare lite stora munstycken original för att den ska vara lättstartad och inte gå varm. Om man däremot sätter på en större fögge, så kan man behöva anpassa munstyckena. Men den har bra tomgång osv? Om du har insugsläcka kommer den vara orolig på tomgång. Har den gått bra innan och sen plötsligt blivit så här? Då ska du prova att rengöra grejerna. Men om du trimmat själv och det blivit så här så är det nog ett större munstycke som gäller....

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ofta går det bra med originalmunstycke på originalförgasare om man bara bytt till större cylle. Ofta har förgasare lite stora munstycken original för att den ska vara lättstartad och inte gå varm. Om man däremot sätter på en större fögge, så kan man behöva anpassa munstyckena. Men den har bra tomgång osv? Om du har insugsläcka kommer den vara orolig på tomgång. Har den gått bra innan och sen plötsligt blivit så här? Då ska du prova att rengöra grejerna. Men om du trimmat själv och det blivit så här så är det nog ett större munstycke som gäller....
    fick samma j*vla problem idag igen det är huvudmunstycket som lägger igen hela tiden bensinen måste vara smutsig eller nått men iaf kollade och det var 95 på huvudmunstycket så inte org sorry men det var de som var på när det var org cyllan på, jag stoppa bara på 60cc och prova... fint brunt stift så det var inga större problem för mig iaf.

    hehe det där om insugsläcka har jag troligen iaf plast packningen eller vad det är till förgasaren. den där mellan insugsröret och föggen den som ser ut som ett pvc rör eller nått...

  8. #8
    Jag kör med 5.5hk problemet med dessa är att dom behöver varv för att gå bra, kör du för stort drev så den inte orkar? Jag kör 12 nu och det är knappt så jag vill köra med det skall nog sätta på 11 drev men blir säkert bättre när en hög komp kommer på och 16,6mm förgasare. Men med 5.5hk fick jag sätta på större munstycke kör med 100 nu lite stort kanske så skall testa med 95.

  9. #9
    tack för alla svar men jag har fixat det sen ett bra tag tillbaka

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Diablo Sven Visa inlägg
    tack för alla svar men jag har fixat det sen ett bra tag tillbaka
    vad jorde du för att 5.5hk går som bäst då? Nyfiken efter som jag själv har det

  11. #11
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    för mig så fick jag min 5,5a att gå som bäst med 14/45 drevning, jamarcolrör och 16mm förgasare med ca 100 munstycke. Maxar ca 70 och det är ett bra drag, lätt att köra på bakhjulet med. Dcok så måste man va säker på att kopplingen är fräsch, kan lätt slira om det är dåliga lameller o fjädrar osv

  12. #12
    jag har storlek 95 på mitt munstycke och 16mm. Väldigt bra drag men på låg varv så är det väldigt trött med trimrör på. Kör med original rör på just nu för att jag åker till skolan med den och jag redan blivit stoppad en gång. Vill inte åka dit igen

  13. #13
    Jag kör 5,5 12 drev originalförgasare 100 munstycke skall nog hoppa ned till 95 gianelli krök satten nålen på mitten idag ändra luftskruven gick den faktiskt trevligt tro mig eller ej men den gör 70 med 12 drev den varvar som en gnu då men.

    skall slänga på 13 drev och hög komp topp nu

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in