-
2012-07-14, 16:03 #1
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
motoforce 70cc racing alu
jag var inne på att köpa en stage 6 sport pro men nu har jag sakta blivit mer intresserad av motoforce racing, har även hört att den har dåliga portar, men jag ska hursomhelst lämna in för en steg 2 eller 3 portning, nån som har meriter av cylindern eller vet ngt om den?, för den är tydligen väldigt populär i tyskland,ska tydligen ge mellan 12-15 hk oportad, mycket bra pris också
den här setupen kommer jag att ha förutom cylindern(behöver ej byta vev eftersom piaggio-vevar är riktigt starka):
dellorto 21mm
motoforce racing insug rakt
stage 6 double layer eller malossi e5(har båda)
polini 3g speedclutch
polini speedcontrol
reeds
iridiumstift
vad tror ni?, jag ska köra på gatan
-
2012-07-14, 16:46 #2
- Reg.datum
- May 2011
- Ort
- Bälinge
- Inlägg
- 470
Har kört motoforce 50cc och 70cc , dålig kvalité
-
2012-07-14, 18:08 #3
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
asså har du kört racing eller sport 70cc?
-
2012-07-14, 18:52 #4
har haft en motoforce racing 70 på hyllan. pornarna kan jämföras med en metrakit PR 70cc cylinder fast dock lite mindre.
har inte provkört den cylindern men tror att en portning på den och rätt övriga saker så skulle det bli mycket bra
Setupen du har skrivit verkar vettig, glöm inte bort ett effektrör så som C16/R1200 ex
vevbyte kan även vara bra att göra.
-
2012-07-14, 19:47 #5
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
jag har yasuni r, glömde skriva
, men piaggioveven ska tydligen hålla ända upp till hyper
,men finns det stora portningsytor eller har jag missuppfattat?
-
2012-07-14, 20:55 #6
-
2012-07-14, 22:45 #7
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
-
2012-07-14, 22:52 #8
ja har kört cylindern oportad på min gamla stunt roxx o den va bra mycket vassare än sportpro sen så har ja även kört en oportad på min hyper o den va hyffsad vass, sen efter det fick den en portning så den vart brutal efter det..
-
2012-07-15, 00:01 #9
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
nu läste jag att man kunde få ut minst 1 hk om man hade 28mm fögge,asså kommer moppen dra mycket bensin då eller är det nästan samma med lite mer effekt bara?
-
2012-07-15, 00:04 #10
-
2012-07-15, 00:11 #11
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
ahh,det känns så lite stort med 28mm,men typ 24 da?
-
2012-07-15, 00:33 #12
-
2012-07-15, 00:57 #13
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
jag ska porta cylindern ganska mkt,så då lär jag ju satsa på 24mm
-
2012-07-15, 14:14 #14
-
2012-07-15, 14:55 #15
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
det borde ju iaf bli midrace+ om cylindern portas steg 2 elr 3, men tycker du 21,22 eller 24?
-
2012-07-15, 15:05 #16
-
2012-07-15, 16:45 #17
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
njaae, jag har st6 pro replica krom/karbon och yasuni r och då är yasuni r bättre, har inte så mycket pengar just nu,så att yasuni r och originaltändning får duga
, jag ska ju inte sprinta somsagt
, bara lite på meets, annars ska det vara bruksmoppe