-
2012-08-08, 23:13 #1
- Reg.datum
- Jul 2012
Piaggio APE 50 samlingstråd, vilka har och var finns Ni?
Tänkte starta en tråd om detta lilla praktiska och trevliga fordon och då vore det kul att veta vilka som har sådana och var i vårt avlånga land Ni finns, då vi inte lär vara så många så är det dumt att starta flera olika trådar om enskilda ämen så kanske vi kan ta allt i denna tråd?!
Dela med oss av erfarenheter, tips och trix, eller vad vi nu känner för, kanske ladda upp lite bilder på Era "Piggar" och hjälpa varandra med div frågor och problem som dyker upp!
Hoppas Ni hänger på
Inleder med min så tråden kommer igång.
Håller till i Uppsala samt ute i N Roslagen och har min som "firmabil" därför jag valde en med lastkapacitet då jag alltid har massa prylar med mig så en vanlig moppe går bort och klassiska flakisar är så obekväma när vädret är dåligt, vet det då jag körde varubud med en sådan under flera år och nästan frös ihjäl på vintrarna ;-(
Köpte nyligen en beg pickup -97.a och till den en plastkåpa för flaket som på vanliga pickisar, en mycket praktisk detalj då lasten på flaket är skyddad mot väder och långa fingrar, samt att den vita plasten ökar synligheten vilket är bra i trafiken.
Den är inte direkt trimmad bara en 70CC cylinder för bättre vrid och det är en klass II men den gör iaf 35-40 km/h vilket får duga sålänge.
Den var servad när jag köpte den men lite småfix är det ändå, en sak som störde mig var de små och inneffektiva backspeglarna, så jag har beställt nya större med längre armar som ska på så fort de kommer hem.
Hoppas Ni fyller på med info och annat i tråden så det blir lite liv i den ;-)