Trådad visning
-
2012-07-14, 22:08 #1Medlem
- Reg.datum
- Jul 2012
Piaggio APE 50, erfarenheter och lite frågor
Hej allihopa, nybliven medlem här och tillika nybliven ägare av en "Pigge" och är lite nyfiken på vad andra ägare av detta lilla behändiga och praktiska fordon tycker om den och har att dela med sig av, som tips och trix och annat nyttigt.
Behövde ett transportfordon både privat och i jobbet och pga hälsoskäl kan jag inte ta körkort så denna är perfekt då det gäller kortare avstånd och att frakta mig själv och en del utrustning så lastkapaciteten räcker gott och farten med, valde en Klass II så kan jag nyttja cykel/mopedbanorna som finns lite överallt, samt slippa parkeringsavg och andra avgifter ;-)
Hoppas Ni som har detta fordon skriver och berättar lite och jag vill veta både ris och ros, har även några frågor som kanske någon vänlig själ kan svara på, det sitter en värmare/defroster i den och jag ser att den är kopplad till vad som ser ut som en värmeväxlare på motorn, men jag hittar inte av/på knappen och det vore ju bra, så kan någon säga hur det funkar med denna?
Köpte den beg och fick inte med någon manual på Svenska så kan inte läsa mig till detta, så hoppas på Er.
Tack på förhand

Svara med citat