1. #1

    kör trimmat och är 14 år

    tjena, har en speedfight 2 som jag fick av min farbror då han misstog ett år på mig och trodde jag skulle fylla 15 och inte 14.

    har kört med den hela tiden och nu satt på trimm, vad kan jag få för straff om polisen stannar mig? har ju inget körkort och den går väldigt mkt för fort, det är en eu moppe också fast har tagit bort skylten så det ser ju ut som en 30 moppe.


    mvh. fett krimminell calle

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Calle Visa inlägg
    tjena, har en speedfight 2 som jag fick av min farbror då han misstog ett år på mig och trodde jag skulle fylla 15 och inte 14.

    har kört med den hela tiden och nu satt på trimm, vad kan jag få för straff om polisen stannar mig? har ju inget körkort och den går väldigt mkt för fort, det är en eu moppe också fast har tagit bort skylten så det ser ju ut som en 30 moppe.


    mvh. fett krimminell calle
    Hej Kriminelle Carl!

    Du får olovlig körning om du åker fast, spelar ingen roll om den är trimmad eller ej då det ändå blir olovlig körning för att du inte har körkört då en eu räknas som lätt mc om man trimmar den,
    Kåtmorfar<3

  3. #3
    De blir några snack med Soc m.m
    du är ju inte straffmydig ännu
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #4

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    De blir några snack med Soc m.m
    du är ju inte straffmydig ännu
    Juste, fuck. my bad


    Det jag skrev stämmer alltså inte!
    Kåtmorfar<3

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    jag har kört moppe sen jag va 12 år gammal om du ska köra så får du alltid tänka 2 gånger för dom kommer jaga dig dom kommer försöka sparka av dig om du kör ifrån din spelar ingen roll om du har hjälm eller inte kör bara om dom kommer tänk på att du kommer förbi bommar det gör inte dom tänk bara så
    blev anfådd när jag läste din text och fattade ingenting.

  7. #7
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Du är ju inte straffmyndig så din mamma/pappa kommer att få tillsägelse (om ni har otur böter). Men som dannedamp sa tänk på hur du ska köra förbi bommar mm... LYCKA till !
    To much is never enough.. !

  8. #8

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Västrafrölunda
    Inlägg
    16
    Och har du riktig otur så kan din farbror (om han fortfarande står på den) så kan han bli av med sitt körkort.

  9. #9
    Tror inte bara din farbror som får skit, ditt lämp ryker väl också? Sen tror jag dom har ändrat lite så dom rycker antingen kortet av din farbor/föräldrar i 2-3 månader! Tro mig det är inte värt!!

  10. #10
    ska tipsa polisen

  11. #11
    Aina knackar din dörr snart, lovar dig ^^
    Hej, mitt namn är okänt men jag gillar glass.

  12. #12
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Det händer förmodligen ingenting. Snacka me soc och detdär är bara skitsnack. Torska på fiddy när jag var 14 och det ända som hände var att dom ringde min pappa.

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Det händer förmodligen ingenting. Snacka me soc och detdär är bara skitsnack. Torska på fiddy när jag var 14 och det ända som hände var att dom ringde min pappa.
    jag har själv snackat med soc när jag åkte fast så det är inte bara skitsnack
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har själv snackat med soc när jag åkte fast så det är inte bara skitsnack
    Sen beror du på, konstapel till konstapel!

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Sen beror du på, konstapel till konstapel!
    nja så är det ju inte riktigt. det beror på om du åker fast för olovlig körning, det är inte vanliga trafikpoliser som avgör det. sen så är det ju dom på soc som får för sig att man behöver soc-hjälp!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nja så är det ju inte riktigt. det beror på om du åker fast för olovlig körning, det är inte vanliga trafikpoliser som avgör det. sen så är det ju dom på soc som får för sig att man behöver soc-hjälp!
    Jo så är det faktiskt! Om jag skulle tex ta ut min s6r roox och bränna järnet och sen bli stoppad så spelar det stor roll vilken polis som sitter vid ratten! Den ena kanske släpper det med att ringa hem lr nåt medans den andra går vidare! Tar in moppen på disikering osv!

  17. #17
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Jo så är det faktiskt! Om jag skulle tex ta ut min s6r roox och bränna järnet och sen bli stoppad så spelar det stor roll vilken polis som sitter vid ratten! Den ena kanske släpper det med att ringa hem lr nåt medans den andra går vidare! Tar in moppen på disikering osv!
    det är fortfarande inte polisen som avgör om du ska ha soc-samtal. nu snackar vi inte om det, nu snackar vi OM man blir tagen. du missförstår. det är ju som du säger, trafikpolisen som bestämmer om dom anser att dom ska sätta fast en, men dom har ingenting med soc-samtal att göra, det avgör inte dom.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #18

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Tror det inte är en bra ide att bli fast tagen alls. Kan få en massa skit plus att de lär ju beslagta moppen. Dina föräldrar kommer antagligen att få skit, o blir någon av med körkortet under en viss period så kan du inte övningsköra bil med dem när du är 16. tror de är så att du måste ha haft körkort i minst 5 år samt x antal år sammanhängande de senaste 10 åren för att få vara handledare

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det är fortfarande inte polisen som avgör om du ska ha soc-samtal. nu snackar vi inte om det, nu snackar vi OM man blir tagen. du missförstår. det är ju som du säger, trafikpolisen som bestämmer om dom anser att dom ska sätta fast en, men dom har ingenting med soc-samtal att göra, det avgör inte dom.
    Du har sant där perry! Snackade med en polis bara för nån dag sen då jag ska börja åka igen, och dom skriver bara en rapport till transportstyrelsen, och vilken senare går vidare till nån domstol lr nåt sånt.. Oc där avgörs det vad som händer !

  20. #20
    Poliserna kommer skriva en rapport som går till en åklagare som bestämmer om det är ett brott eller inte och om det är ett brott så skickar dem ett brev hem till dej med en räkning baserad på din inkomst. När du betalar den där räkningen så godkänner du att du har begått brottet. Sen kommer åklagarn skicka en rapport till transportstyrelsen. Och en sak är säker, transportstyrelsen är ett par hårda jävlar när det gäller brott inom trafiken. Så om du nu får ett beslut från dem så är det 4 månader uppskjutet kort som minst.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  21. #21
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Du har sant där perry! Snackade med en polis bara för nån dag sen då jag ska börja åka igen, och dom skriver bara en rapport till transportstyrelsen, och vilken senare går vidare till nån domstol lr nåt sånt.. Oc där avgörs det vad som händer !
    ajjemän
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Poliserna kommer skriva en rapport som går till en åklagare som bestämmer om det är ett brott eller inte och om det är ett brott så skickar dem ett brev hem till dej med en räkning baserad på din inkomst. När du betalar den där räkningen så godkänner du att du har begått brottet. Sen kommer åklagarn skicka en rapport till transportstyrelsen. Och en sak är säker, transportstyrelsen är ett par hårda jävlar när det gäller brott inom trafiken. Så om du nu får ett beslut från dem så är det 4 månader uppskjutet kort som minst.
    transportstyrelsen har en tumregel. ALLA som gjort sig skyldiga till olovlig körning eller grov olovlig körning SKA ha indraget körkortstillstånd samt ev. körkort. detta kan jag till och med bevisa om någon skulle vilja det, då jag och transportstyrelsen pratat om detta. 3 månader kan du få, och för olovlig körning är det alltid MAX 6 månader första gången. men ja, det du säger stämmer bra.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #22
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Fattar inte varför folk som trimmar moppen inte direkt köper en 125:a istället då man får samma straff som vid trimning av moppe .... Plus att de hellre stoppar nån med en moppe som låter som fan och så är det lättare att köra ifrån polisen med 125:A

  23. #23

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Fattar inte varför folk som trimmar moppen inte direkt köper en 125:a istället då man får samma straff som vid trimning av moppe .... Plus att de hellre stoppar nån med en moppe som låter som fan och så är det lättare att köra ifrån polisen med 125:A
    jag vet inte om det är så mkt lättare att köra ifrån polisen med en 125:a har sett många video klipp där polisen tar in 1000cc cyklar pga. föraren. När man blir jagad är det en sak som gäller gasen i botten, o då kan de lätt gå fel.

  24. #24

  25. #25
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Fattar inte varför folk som trimmar moppen inte direkt köper en 125:a istället då man får samma straff som vid trimning av moppe .... Plus att de hellre stoppar nån med en moppe som låter som fan och så är det lättare att köra ifrån polisen med 125:A
    Gammal tråd men..

    Ser man det så, så bör väl alla som trimmar lika gärna kunna skaffa sig 1300 kubikare eller en riktig bil. Samma straff. För mig var det i alla fall så att mina päron sket i att jag trimmade moppen. Det är ju fortfarande en moped i grannarnas ögon. Vad skulle grannarna säga om jag som 15 åring rullade upp i min Audi A8 eller kanske en hayabusa?

  26. #26
    Tråden startad 2012, du tror inte han hunnit fylla 15 än?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in