Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    Kom igen nu allt folk! Kom tilll Sveriges Fetaste moppemeet!!! Vill ha er på plats och tävla är självklart ni ska göra, och om ni inte vill de (vilket ni vill) så käkar ni vurre och spanar in någon 18hk+ som drar satan i gatan samtidigt som på andra sidan langar någon 684 cirklar på stuntområdet i rad. Kom igen nu, få dit alla! ALLA! //Eniro
    Rieju RRX

  2. #32

  3. #33
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Eniro Visa inlägg
    Kom igen nu allt folk! Kom tilll Sveriges Fetaste moppemeet!!! Vill ha er på plats och tävla är självklart ni ska göra, och om ni inte vill de (vilket ni vill) så käkar ni vurre och spanar in någon 18hk+ som drar satan i gatan samtidigt som på andra sidan langar någon 684 cirklar på stuntområdet i rad. Kom igen nu, få dit alla! ALLA! //Eniro

    ööö, hej och välkomar till minar sväriger, jag tycker ocksa det skalle varit jätte kul med fålk som lärt sig meningsbygg och stavnigar bra. Men att försöka rima på masa moppegrejs fungerat tyveärt inte någon bra. Jag hopas att inte mitt stavnigar stör eller förvirar upp bygnaden av menigen jag skrivet.
    Ses där

    Citat Ursprungligen postat av JK91 Visa inlägg
    visst jag står för vodkan och du står för krog virket och just det du står för att meka med

    Go for it!
    Bara jag får blanda goda drinkar Fullast vinner

    p.s; jag ligger inte framför, bakom, brevid eller ens på fordonet sen
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

  4. #34
    fyfan..
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Passa ditt språk. Du är såååå nära på att bli avstängd p.g.a vårdlöshet i forumskriveri (läs i trafiken)

  5. #35
    Det blir på Lördag som planerat va?

    /E; Hittar inget Facebook-evenemang, kanske dags och göra ett för att nå ut till fler folk som kanske missat de?

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det blir på Lördag som planerat va?

    /E; Hittar inget Facebook-evenemang, kanske dags och göra ett för att nå ut till fler folk som kanske missat de?
    http://www.facebook.com/events/208082572650558/

  7. #37

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    ööö, hej och välkomar till minar sväriger, jag tycker ocksa det skalle varit jätte kul med fålk som lärt sig meningsbygg och stavnigar bra. Men att försöka rima på masa moppegrejs fungerat tyveärt inte någon bra. Jag hopas att inte mitt stavnigar stör eller förvirar upp bygnaden av menigen jag skrivet.
    Ses där
    OKej?
    Rieju RRX

  9. #39

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    32
    Hejsan. Då är det inte många timmar kvar. Så vill jag bara berätta att frihamnen kommer bli av. Jag hoppas att alla ha med sig ett glatt humör. Mvh Znake Frihamnen Crew.
    Va? Varför kollar du här nere? Kolla inlägget istället!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Znake Visa inlägg
    Hejsan. Då är det inte många timmar kvar. Så vill jag bara berätta att frihamnen kommer bli av. Jag hoppas att alla ha med sig ett glatt humör. Mvh Znake Frihamnen Crew.
    fyfaan va gött,håller tummarna på att jag får till moppen;D,blir mek kl 05:00

  11. #41
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Kom hem från Frihamnen vid tre inatt. Är inte i toppskick.. Ses om några timmar!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  12. #42
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag åker om c:a 30 minuter, ses där!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #43
    Alla som åker från Vega vi samlas vid ok macken vid Coop

  14. #44
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Kom nyss hem. Lite besviken på denna träff också faktiskt, moppeintresset verkar helt dött, sjukt lite folk där idag, nästan inga som stunta och typ originalmoppar på race:ade. Dock var cruiset bra och vädret kunde inte blivit bättre!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #45
    Cruiset från Norrort gick riktigt bra, alla höll sig i ledet som dom skulle

    Dock var det risigt i hamnen, inte pga dåligt arrangemang utan pga dåligt intresse. Var ca 1/4 där jämfört med förra sommaren..

  16. #46
    kommer det att bli en till träff iår?

  17. #47
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Jag har iallafall gjort mitt
    Båda mina moppar var framme och körde och la gummi...
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    Jag har iallafall gjort mitt
    Båda mina moppar var framme och körde och la gummi...
    Hypern gick ju bra iallafall

  19. #49
    Oj, glömt bort att detta var idag. Synd!
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Kom nyss hem. Lite besviken på denna träff också faktiskt, moppeintresset verkar helt dött, sjukt lite folk där idag, nästan inga som stunta och typ originalmoppar på race:ade. Dock var cruiset bra och vädret kunde inte blivit bättre!
    Vårt fel? haha..
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  21. #51
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Vårt fel? haha..
    Delvis
    Såg Eze gasade några vändor på rakan men såg honom inge mer sen. Sen vare bara lite fuckon som körde rakt fram och lite sånt på rakan när nästan alla dragit (bland andra jag )
    Men som 2stroke sa. Träffen var bra, men intresset var inte bra!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #52

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    Jag har iallafall gjort mitt
    Båda mina moppar var framme och körde och la gummi...
    haha vare din som hade litet framhjul,deN lät mer än vad den gickxD.....

  24. #54
    Ja o min polare var påväg men vid vegabaren valde ju min bakdämp att gå av -.- men ska ni ha ett till meet iår?

  25. #55
    tror det skulle vara ett asvlutningsmeet sen

  26. #56
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    haha vare din som hade litet framhjul,deN lät mer än vad den gickxD.....

    Gissar på att det är min du menar

    Nog med att hela bygget har tagit knappt 3 dagar från att jag började med allt i delar...

    Setupen är
    original cylle
    avstämt rör för polini corsa
    dragen v-ring
    vikter i variatorn är 3 stage6 6g och 3 st random som är tillslipade med vinkelkap (dom passa inte, men efter slipande gjorde dom det)
    koppling original och utsliten...

    Han inte ens lägga om framdäcket från cross till sm

    Men men, nu blir det att trimma motorn
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

  27. #57
    Bliir det ett till meet i år eller?

  28. #58
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Tjena! Varit ovanligt upptagen sista månaden så har inte hunnit kolla läget här så mycket.. Tänkte börja med en utvärdering ur min synpunkt angående mopedträffar.

    För två veckor sedan var jag i Göteborg på deras motsvarighet till Frihamnen, deras Brodalen. Intresset där nere var något helt sinnesrubbat. Det var säkert 300+ mopeder som deltog utan att överdriva. Jag var otroligt förvånad. MEN deras arrangemang var i klass med en mopedträff för 30 mopeder. Två arrangörer och en kille som hjälpte dem med musik. Musiken och allt på den hörnan fungerade utmärkt bortsett från lite enformig musik.
    Men arrangörerna? vart höll dem hus? Ena killen dök inte ens upp på träffen, han satt hemma och skruvade med sin moped. En arrangör på plats att styra ihop en träff på 400 besökare? Omöjligt! Vilket det visade sig vara, eller om han rent ut sagt sket i det vet jag inte.
    Efter ett tag när Dino och Josef från GBGX3M styrde upp allt blev det en grym träff trots en massa fuckon som körde omkring.

    Frihamnen: Seriös träff med många funktionärer, reflexvästar, komradio och planering bakom hela kalaset. Dock dåligt intresse.
    Brodalen: Enormt intresse men en rörig gryta, fuckos överallt och ingen kontroll.

    En bekant skrev på Facebook och trodde intresset är dåligt här i Stockholm pågrund av att träffen är för seriös, att man inte får "leka av sig" på träffen. Jag tvivlar starkt på att intresset är dåligt här i Stockholm pågrund av det. Om fallet skulle vara så, vill jag hellre ha en seriös träff med färre deltagare än en kaosartat fuckoträff.
    Jag misstänker att våra ungdomar här i Stockholm har större kärlek för datorspel och/eller alkohol nu när det "nya" AM-körkortet trädde i kraft.

    Och JA, det blir en säsongsavslutning som varje år! Vilket datum har vi ännu inte bestämt, så håll utkik! När vi släpper ett datum så förväntar jag mig att ni sprider det till så många som möjligt så vi kan få en stor träff iår!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  29. #59
    aaah,asså jag blev riktigt imponerad hur bra arrangerat och uttänkt frihamnen var nu när jag var där,sen cruiset,med alla bestämda tider osv.
    men kanske lite hårda regler,men det är inget som stör grymt mkt.P
    hoppas verkligen det blir lika bra eller bättre med deltagarantalet på säsongsavslutnigen

  30. #60
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Tjena! Varit ovanligt upptagen sista månaden så har inte hunnit kolla läget här så mycket.. Tänkte börja med en utvärdering ur min synpunkt angående mopedträffar.

    För två veckor sedan var jag i Göteborg på deras motsvarighet till Frihamnen, deras Brodalen. Intresset där nere var något helt sinnesrubbat. Det var säkert 300+ mopeder som deltog utan att överdriva. Jag var otroligt förvånad. MEN deras arrangemang var i klass med en mopedträff för 30 mopeder. Två arrangörer och en kille som hjälpte dem med musik. Musiken och allt på den hörnan fungerade utmärkt bortsett från lite enformig musik.
    Men arrangörerna? vart höll dem hus? Ena killen dök inte ens upp på träffen, han satt hemma och skruvade med sin moped. En arrangör på plats att styra ihop en träff på 400 besökare? Omöjligt! Vilket det visade sig vara, eller om han rent ut sagt sket i det vet jag inte.
    Efter ett tag när Dino och Josef från GBGX3M styrde upp allt blev det en grym träff trots en massa fuckon som körde omkring.

    Frihamnen: Seriös träff med många funktionärer, reflexvästar, komradio och planering bakom hela kalaset. Dock dåligt intresse.
    Brodalen: Enormt intresse men en rörig gryta, fuckos överallt och ingen kontroll.

    En bekant skrev på Facebook och trodde intresset är dåligt här i Stockholm pågrund av att träffen är för seriös, att man inte får "leka av sig" på träffen. Jag tvivlar starkt på att intresset är dåligt här i Stockholm pågrund av det. Om fallet skulle vara så, vill jag hellre ha en seriös träff med färre deltagare än en kaosartat fuckoträff.
    Jag misstänker att våra ungdomar här i Stockholm har större kärlek för datorspel och/eller alkohol nu när det "nya" AM-körkortet trädde i kraft.

    Och JA, det blir en säsongsavslutning som varje år! Vilket datum har vi ännu inte bestämt, så håll utkik! När vi släpper ett datum så förväntar jag mig att ni sprider det till så många som möjligt så vi kan få en stor träff iår!
    Det finns alltid saker att förbättra och ändra på
    Men du får ett stort + hos mig för att du iallafall genomförde denna frihamnen på ett bra och väl utfört sätt

    Hoppas det blir en lika bra träff nästa gång

    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    aaah,asså jag blev riktigt imponerad hur bra arrangerat och uttänkt frihamnen var nu när jag var där,sen cruiset,med alla bestämda tider osv.
    men kanske lite hårda regler,men det är inget som stör grymt mkt.P
    hoppas verkligen det blir lika bra eller bättre med deltagarantalet på säsongsavslutnigen
    I Stockholm är det inte det lättaste tyvär, det är mycket rörigt i trafiken och det är mycket runt som måste stämma för att allt ska fungera bra...
    Att regleran är hårda ser inte jag som ett problem, kollar man vad det är för regler så är det mest för att kunna få alla till samma plats på ett tryggt och säkert sätt, sedan väl på plats är ju regleran till för att alla ska kunna ha roligt och ingen ska riskera sitt liv eller andras. men men...




    Ses på nästa, hoppas att min hyper går lite bättre då upptäckte idag när vi öppnade förgasaren att det inte satt något munsycke i den
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in