Hybridvisning

Reg.datum
    Oct 2011

AM6 gick som f*n men ville inte starta igen

Tjena! jag var ute inatt och körde fram och tillbaka och pressa, låg i ca 95 (gps) i 10-15 sekunder, sen ville den inte starta, kan det vara membranen? För det har kommit ut avgaser från luftfiltret, alltså min teori är att dom inte stänger. Tror inte det är några lager, hörde inga missljud och den gick jämt. Fast den tänder till om jag står och kickar nu. men orkar inte starta riktigt eller varva, tändstiftet är oboybrunt, har samma komp som innan och halv tank...

Setup: Hebo manston replica 70 cc, Tk lacada, dellorto phbg 21 mm, 15/52 drevning resten original.

Tacksam för snabba svar!

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tvätta filtret samt förgasaren. Du kan ju samtidigt då kolla insuget och membranet eftersom du misstänkte det.
    En film hade hjälpt att se problemet

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Tvätta filtret samt förgasaren. Du kan ju samtidigt då kolla insuget och membranet eftersom du misstänkte det.
    En film hade hjälpt att se problemet
    Får pröva det, vet inte om det hjälper så mycket med en film där jag bara kickar.. :/ men den tänder till i typ 2 sek sen dör den .. tänkte ta loss cyllen och kolla allt men känns onödigt om de vkan vara annat

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    tändningen gick väl eller cdi:En

titta membranen kan nog vara därför den är så svår startad om de släpper igenom bara.

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    tändningen gick väl eller cdi:En

titta membranen kan nog vara därför den är så svår startad om de släpper igenom bara.
    Nope, det hade typ kommit in vatten i cyllen.. membranen stängde helt, det trodde jag inte.. men ska ändå byta. fick inte riktigt packningen mellan toppen och cyllen att passa så tog packningspasta, den kan nog ha smält av all värme som blev när man pressade.. Så måste få tag i nya packningar sen ska den gå igen!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in