1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    obalans i veven... Någon som har haft obalans i veven?

    Tror jag har obalans i veven.. Någon som haft de och vet hur det är/hur dom går osv?

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    det borde ju du veta eftersom att du har det?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Du borde byta tillbaka till ditt gamla namn RETARDracing..

    han TROR att han har de och undrar hur man märker de.
    "I'm P.A Professional Asshole" Indeed you are, and we all like it!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Veven är ballenserad från fabriken, dock så kan den behövas riktas om man är våldsam vid montering eller slår på vevskinkorna etc. Har haft en motor med oriktad vev och veven vobblade ganska bra så den slog av balansaxlen när jag körde... sitter dock en ny fin vev i den.

    Du kan inte se om veven behövs riktas eller inte, kanske att du känner att den vibrerar men kolla vevstakslagret och ramlagerna först.

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Hade råkat kapa lite i den med rondell när jag försökte få lös de gamla lagret som skurit fast, så en kille svetsade igen de och svarvade ner de så det var som vanligt igen,, men den vibrerar mkt på tomgång, och när man kör är de väl lite helatiden och mkt ibland. kan hända ibland att den låter konstigt men de är inte ofta!

  8. #8

  9. #9
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Hade råkat kapa lite i den med rondell när jag försökte få lös de gamla lagret som skurit fast, så en kille svetsade igen de och svarvade ner de så det var som vanligt igen,, men den vibrerar mkt på tomgång, och när man kör är de väl lite helatiden och mkt ibland. kan hända ibland att den låter konstigt men de är inte ofta!
    har det svetsat i den kan den ha blivit oval tack vare värmen, men svetsa ni i själva skinkan då eller? du får nog skicka in den till nån firma isåfall som får rikta ut den eller något
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  10. #10

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    har det svetsat i den kan den ha blivit oval tack vare värmen, men svetsa ni i själva skinkan då eller? du får nog skicka in den till nån firma isåfall som får rikta ut den eller något

    i själva staken som går ut till tänningen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in