Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Den vill ej gå igång. :)

    Hallå!

    Har hållt på med mopeden ett par dagar nu och nu när jag vill få igång den så vill den ej det.

    Vilka faktorer påverkar att den ej startar?

    Jag använder mig av ProRace cylindern och använder mig av den tjockaste squishpackningen ( har inte mätt squishen) Något som påverkas?

    Har ställt in MHR Eprom på 3.3mm förtändning och misstänker ej nå tjuvluft någonstans.

    Edit : Den får bensin , Använder inget vakuum.

    mvh

  2. #2
    Får den bensin?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Får den bensin?
    Japp tändstiftet blir blött.

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Fixat gaswire, och testat springa med den?
    Japp fixat någon sisådär gaswire men funkar! När jag springer måste jag hoppa på den men det funkar någon sekund och sen stannar den för att den vill bara glidas längs marken ;/

    Citat Ursprungligen postat av zer0 Visa inlägg
    Förgasarinställningar? Har den bra komp?
    Har skruvat ut tomgången lite och den har bra komp.

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Tydligen för bra
    Testat högre växlar med?

    Ta någon som väger lite mera, så sitter den på, och så springer du bakom och puttar!
    Nej testade bara 1an och 2an. Var dock själv idag och försökte springa igång den Ska testa imorgon och då får fan farsan putta på eller jag

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Aha, skitjobbigt att springa igång själv när de är bra komp. (Testat med fiddyn )
    haha men dom är ju så små!! men imorgon ska den fan igång...

    edit : asså fan tror ändå att det är något med tändningen...

  10. #10
    Du får ju minst lägga i 3-4 om du ska springa själv, går aldrig annars.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Du får ju minst lägga i 3-4 om du ska springa själv, går aldrig annars.
    gick för mig på 1an
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    gick för mig på 1an
    Men nu ska inte han springa 2 dm, utan han lär springa ett par meter..
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  13. #13
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Men nu ska inte han springa 2 dm, utan han lär springa ett par meter..
    hur menar du nu?

    edit: kom på att hans inte startar ordentligt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hur menar du nu?

    edit: kom på att hans inte startar ordentligt
    Duktig idiot.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  15. #15

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Har den gnista?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Har den gnista?
    Ja det får den.

  17. #17
    Rätt (?) bensin i tanken?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Rätt (?) bensin i tanken?
    Vad menar du?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Vad menar du?
    Ifall du blandar olja i tanken, så undrade jag om du har blandat rätt mängd. För blev så för mig en gång, att moppen inte ville starta. Visade sig att jag blandat med för lite olja.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Ifall du blandar olja i tanken, så undrade jag om du har blandat rätt mängd. För blev så för mig en gång, att moppen inte ville starta. Visade sig att jag blandat med för lite olja.
    Använder mig av 3% oljeblandning. Så felet ligger nog inte där. Men måste testa med att sitta på mopeden och puttas på , då bör den starta förhoppningsvis.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Använder mig av 3% oljeblandning. Så felet ligger nog inte där. Men måste testa med att sitta på mopeden och puttas på , då bör den starta förhoppningsvis.
    Ok. Det var likadant för mig igår iaf.
    Moppen ville inte starta efter 20 kickar () men den gick att rulla igång utan problem.

    Kan väl ha med vädret o göra? (För lite syre). Eller?

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Ok. Det var likadant för mig igår iaf.
    Moppen ville inte starta efter 20 kickar () men den gick att rulla igång utan problem.
    Haha okej , Men moppen har sjukt bra komp så den bara glider med bakdäcket när jag försöker själv

  23. #23

  24. #24
    kicka 5 ggr med full gas så startar den.

  25. #25
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Felix Eriksson Visa inlägg
    kicka 5 ggr med full gas så startar den.
    hahaha xD
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #26
    om den får bensin måste det va nått med tändningen, har du orginal tändning?

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hahaha xD
    far dit och testa ska du få se

  28. #28
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Felix Eriksson Visa inlägg
    far dit och testa ska du få se
    så du påstår att det funkar på alla motorer? även om dom har skitkass gnista elr e skuren osv? rätt så tveksamt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  29. #29
    Men seriöst? Jag har kickat minst 100 ggr med choke/fullgas. Det är gnistan som är dålig. Ger gnista vid 1 av 5 tillfällen t.ex.

    Och jag har mätt med spännings verktyg.

  30. #30
    köp nytt tändstift och testa?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in