Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    så du påstår att det funkar på alla motorer? även om dom har skitkass gnista elr e skuren osv? rätt så tveksamt
    joatt. tänkte nog att du fattade det ;P

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Men seriöst? Jag har kickat minst 100 ggr med choke/fullgas. Det är gnistan som är dålig. Ger gnista vid 1 av 5 tillfällen t.ex.

    Och jag har mätt med spännings verktyg.
    choke/fullgas är inte samma sak, kör utan choke, för du dränker skiten om du chokar, då den inte får lika mycket luft.
    edit: utan för mycket bränsle, full gas så får du mycket luft mycket bensin, (bensin+luft=booom!) så då har du mycket större tändningsmöjlighet, testa också med ett annat tändstift. spelar ingen roll värmeskala, tändstiften kan gå slut på en kick.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Felix Eriksson Visa inlägg
    choke/fullgas är inte samma sak, kör utan choke, för du dränker skiten om du chokar, då den inte får lika mycket luft.
    edit: utan för mycket bränsle, full gas så får du mycket luft mycket bensin, (bensin+luft=booom!) så då har du mycket större tändningsmöjlighet, testa också med ett annat tändstift. spelar ingen roll värmeskala, tändstiften kan gå slut på en kick.
    mm, om du surat ner ett tändstift en gång kan det bli jävligt svårt att få igång den igen så testa med ett nytt tändstift

  4. #34
    Det skall ändå ge gnista oavsett om jag har dränkt den med bensin. Om den tänder 1 av 5 gånger så är det inget som det ska eller hur? Omöjligt att få igång den.

  5. #35

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Det skall ändå ge gnista oavsett om jag har dränkt den med bensin. Om den tänder 1 av 5 gånger så är det inget som det ska eller hur? Omöjligt att få igång den.
    Köp nytt tändstift, tändspol, tändplatta osv. så ska du se att den startar.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Köp nytt tändstift, tändspol, tändplatta osv. så ska du se att den startar.
    Använder mig inte utav Original tändningen. Ska ändå köpa ny PVL senare.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Använder mig inte utav Original tändningen. Ska ändå köpa ny PVL senare.
    köp ny tändkabel. se att det är connection över allt.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Felix Eriksson Visa inlägg
    köp ny tändkabel. se att det är connection över allt.
    Det är inget fel på tändkabeln

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in