Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    få ihop 800 på 13 dagar?

    har ni någon ide, på att tjäna ihop 800 svenska riksdaler på 13 dagar? måste ha nya kåpor innan ett meet, dom som jag har nu har tappat fästet och det ser inte speciellt snyggt ut med tejp

    är 14 år om de spelar nån roll, och ta sommarjobb nu? nae..

  2. #2

  3. #3
    Borra hål i dina nuvarande och ha ihop dom med buntband

  4. #4
    gå runt på gatorna o säg att du samlar pantflaskor för en klassfest ni ska ha innan sommaren är slut, säg att du får 3kr per hus så är det bara 266 hus du behöver gå till sen så har du la antagligen en del pantburkar hemma som du kan lägga ihop, mamma o pappa kan inte bidra med någonting?

  5. #5
    pantburkar, ingen dålig ide, får se om jag har hemma, brukar iofs ha burkar för ca. 70+ kr, kollar när jag kommer hem, några andra ideér?

    har nog ett Ps2 hemma som jag kanske kan sälja, ett slim med inga spel tror jag, vad tror ni jag kan få för de på blocket?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av anton96 Visa inlägg
    gå runt på gatorna o säg att du samlar pantflaskor för en klassfest ni ska ha innan sommaren är slut, säg att du får 3kr per hus så är det bara 266 hus du behöver gå till
    Han kanske inte vill skämma ut sig för halva grannskapet

  7. #7

  8. #8
    Sälj röven i centrum
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Uppvigling till brott är mot reglerna, så du vet.
    tack för att du sa de, hade aldrig i livet tänkt att sno cyklar, fyfan va tattigt

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Han kanske inte vill skämma ut sig för halva grannskapet
    kunde inte sagt det bättre sj!

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Låna pengar av dina föräldrar så länge! Gör tjänster åt dom annas eller släktingar som betalar bra!

  14. #14
    Leta på kartong, en pinne och en penna. Fäst kartongbiten på pinnen och skriv 200 kr/h. Åk till ett närbelagt sunkigt område, sätt skylten bredvid dig och drag ner byxorna, böj dig fram och vänta. Snabba cash.

  15. #15

  16. #16

  17. #17

  18. #18

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Slanga dina föräldrars bilar när dem är nytankade och skyll sedan på att någon har slangat dem under natten

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Slanga dina föräldrars bilar när dem är nytankade och skyll sedan på att någon har slangat dem under natten

    Eller så slangar man ngn annans bil?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  20. #20

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Eller så slangar man ngn annans bil?
    Aa fast nu var jag inte seriös... Men visst, om man är nog dum i huvudet och inte bryr sig om andra så kan man dra och slanga någons bil för att få lite pengar.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Aa fast nu var jag inte seriös... Men visst, om man är nog dum i huvudet och inte bryr sig om andra så kan man dra och slanga någons bil för att få lite pengar.

    Ja du jag var inte heller seriös
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  22. #22
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Skaffa ett jobb? Inte för att vara sån men det är inte allt för svårt?

  23. #23

  24. #24
    Hur har det gått för dig?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  25. #25
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    800 kronor? Haha, förlåt. Men allvarligt talat, har du inga pengar....
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    800 kronor? Haha, förlåt. Men allvarligt talat, har du inga pengar....
    Nej isf skulle han ju inte skapa tråden, sen får ju inte alla allt serverat på silverfat.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  27. #27

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    800 kronor? Haha, förlåt. Men allvarligt talat, har du inga pengar....
    Du får tänka på att 13 åringar inte tjänar så speciellt mycket i den åldern, kanske veckopeng på 100kr

  28. #28
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Nej isf skulle han ju inte skapa tråden, sen får ju inte alla allt serverat på silverfat.
    Antyder du att jag får allt serverat din mupp? Vet du hur mycket jag jobbar och sliter för min förbannade lön?
    Bitch please.....

    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Du får tänka på att 13 åringar inte tjänar så speciellt mycket i den åldern, kanske veckopeng på 100kr
    Det stämmer, men frågan är varför man frågar på ett mopedforum och inte sina föräldrar..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  29. #29
    Alupriset är ju skithögt nu! Kolla runt i kompisarnas garage och samla ihop gamla motorer, fälgar och bilgeneratorer osv. Sen går du till skrotgubben och säljer.... Alu ligger på nästan 10 kr/kilot. 80 kilo=800..... Koppar ligger på 30-40 kr, så där behövs inte mycket. Även om du får skambud, så är det värt jobbet.

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Alupriset är ju skithögt nu! Kolla runt i kompisarnas garage och samla ihop gamla motorer, fälgar och bilgeneratorer osv. Sen går du till skrotgubben och säljer.... Alu ligger på nästan 10 kr/kilot. 80 kilo=800..... Koppar ligger på 30-40 kr, så där behövs inte mycket. Även om du får skambud, så är det värt jobbet.
    Alu ligger på lokala skrothandlaren för tillfället på 38kr/kilot, har en polare som jobbar där så kan bekräfta det, vet en som lämnade in 4 sopsäckar fyllda med ihopknyckta ölburkar, utan pant då förstås, 45kg ungefär. Det fick han ca 1600kr för

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in