Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1

  2. #2
    Glöm inte VRM

    EDIT och Rinab

  3. #3
    norscand är inte att glömma

  4. #4

  5. #5
    Danmobility.se är bra med

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av kighel Visa inlägg
    Danmobility.se är bra med
    Ja, de har bra priser Men usel service!
    Bakskärmen jag fick var skadad, skickade bild och bad om att få returnera den.
    Fick ett svar i stil med "Ja, skicka den till returavdelningen."
    Skickade då ett mail och bad om att få returfraktsedel skickad på posten för att slippa ligga ute med frakt, dessutom tror jag inte jag fått något tillbaka heller.
    Sen dess har jag inte hört något från dem, och detta var för nästan ett halvår sedan...
    Har mailat de mycket med jämna mellanrum men utan resultat, nu har jag gett upp.

  7. #7

  8. #8
    VAr kan man köpa kolv och delar till en atala ?

  9. #9
    Vet någon var man kan få tag i en cylinder och vänster motorkåpa till en husqvarna 50cc E?

  10. #10
    Mjo, det kan jag hålla med om, fick fel framskärm till min fs1, men den dög iförsig lika bra men det var inte den jag beställt. men om du vill ha något returnerat så får du nog ta och ringa till dom. för om det kommer ett mail med att någon har fått fel delar eller liknande så slänger dom ju bara det. här e numret: 08-445 50 70
    Yamaha Fs1 Projekt!!!-----> http://www.moppenet.nu/threads/458-Yamaha-Fs1-Renovering

  11. #11
    letar frambromsarm till ett lelunav (på en compact), men jag hittar inget på de mopedshoppar jag kollat på, är det nån som har koll eller ska man bygga ett eget?
    isåfall, är det nån som har dimensionerna på orginal? speciellt ute efter hävarmslängden i så fall!

  12. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Någon som vet vart man kan hitta en liten blockhalva till superbravo? Samma utformning som en Ciao men den har en öppning i sig där kickmekanismen går ut!

  13. #13
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Någon som vet vart man kan hitta en liten blockhalva till superbravo? Samma utformning som en Ciao men den har en öppning i sig där kickmekanismen går ut!
    Finns helt nya kompletta block vad jag vet alltså inte bara lilla blockhalvan
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #14

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Finns helt nya kompletta block vad jag vet alltså inte bara lilla blockhalvan
    ajdå x( vart???

  15. #15
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Nån som vet vart man kan köpa Super Bravo variator-kit? Alltså nav och koppling..

    Ingen som säjer något kit?

  16. #16
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Nån som vet vart man kan köpa Super Bravo variator-kit? Alltså nav och koppling..

    Ingen som säjer något kit?
    Redan svarat på detta åt dig ju.. finns endast beggat eller på en superbravo..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  17. #17
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Redan svarat på detta åt dig ju.. finns endast beggat eller på en superbravo..
    Jaa men undrar om någon vet någon som säljer ett kit Nån kanske känner någon som säljer? Man kan alltid ge det ett försök..

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Jaa men undrar om någon vet någon som säljer ett kit Nån kanske känner någon som säljer? Man kan alltid ge det ett försök..
    Jag säljer eventuellt ett kit men utan nav, alltså bara variatorn och koppling. Men leta lite i säljes delen av forumet istället

  19. #19
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Jag säljer eventuellt ett kit men utan nav, alltså bara variatorn och koppling. Men leta lite i säljes delen av forumet istället
    Okej men skicka pm om du ska sälja Har redan letat där

  20. #20
    tjena folket!

    bjuder på en liten jämförelse på random ciaotrim och lite sånt, enjoy!


  21. #21

  22. #22
    bra info om sidor
    Senast redigerat av sachsc50 den 2010-12-17 klockan 20:43.

  23. #23
    Motordelar till MCB 1203, Morinimotorn?
    Eller andra delar till MCB 1203?

  24. #24
    Tjenna! Jag undrar om nån har nått tips på om man kan få tag på nån sorts "heavy duty" slang till moppen? tröttnat på att få punkteringar nu och tänkte försöka minimera risken nästa gång ja orkar kränga det jävla däcket..

    Det är till en compackt så den bör finnas i dimensionen 15x2.5

    vilka märken på slang kör ni med?
    Riding around on my moped, burning out, having fun!

  25. #25

  26. #26
    haha jo det är en möjlighet! nej det är inte vid däckkrängningen det går sönder, även om det kanske lät så vid förra posten, utan det handlar helt enkelt om att jag får punkering jävligt ofta.. en del av
    problemet är nog att jag är lite lat när jag gör rent fälgen och inte får bort all skit... förutom på monkeyn, där kvittar de hur man gör för där skavs slangen sönder av däcksidan efter max en månad...

    Så min fråga kvarstår, FINNS det några tillverkare av kraftigare slangar i dimensionen jag söker, eller är det lika bra att fortsätta prenumerera på kinaslang och lagningskitt?
    Riding around on my moped, burning out, having fun!

  27. #27
    Vart kan man köpa förgasardelar till Dellorto SHA 14-12 ? Italienska modellen!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Vart kan man köpa förgasardelar till Dellorto SHA 14-12 ? Italienska modellen!
    Vet inte just nu, men dessa satt bla på Yamaha DT50-R 98-03. Kanske kan vara till någon hjälp när du letar delar..

  29. #29
    Jo, så mycket har jag med märkt. Dock är dem ej likadana tydligen :/
    Någon som har en Dellorto SHA 14-12 förgasare tesalu? spelar ingen roll om den är till DT. Spelar inte heller någon roll om den ej funkar, behöver bara delar.

  30. #30
    ursäkta men mopeddelar.se är ju värsta skämtet...
    Moppemorfar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in