1. #1

    Ställa in förgasare

    Tja, jag har en peugeot ludix med dragen v-ring och en dellorto 17,5 mm förgasare, hur borde jag ställa in den ?

  2. #2
    du behöver inte göra något

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    du behöver inte göra något

    Om han köpte en ny fögge det är klart som fan han ska ställa in den? Den kommer ju inte inställd från fabrik, vad tänker du med?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    du behöver inte göra något
    Det måste varit det bästa svaret han kunde få.

  5. #5
    Står väl inte att han köpt en ny? Jag uppfattade det som om han behövde göra något pga att han drog v-ringen?!

  6. #6
    Ja tror inte han har 17,5 mm fögge org eller att han bytt ut den innan han gjorde något annan trimning på den.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7
    Då skulle ju han isf skrivit.
    Hej, jag har köpt en ny förgasare, 17,5 mm och min setup är dragen v-ring. Hur bör jag ställa in förgasaren för att jag har en sådan extrem setup.

  8. #8
    Han som hade den innan sa att den var ny på moppen när jag köpte den, o han kan typ inte meka så de verkar vara nå fel i förgasarn eftersom att den startar ibland på första kicken och ibland inte alls...

  9. #9
    Tänkte hur mycket man ska vrida på luftskruven o de där :o

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Tänkte hur mycket man ska vrida på luftskruven o de där :o
    Svårt å säga hur man ska ställa in en förgasare över skärm, det ät ju individuellt.

  11. #11
    Har du rätt munstycke osv. så ska luftskruven skruvas ungefär 1 och ½ varv ut från max inskruvat läge. Testa det.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  12. #12
    Okej, hoppas de funkar

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Han som hade den innan sa att den var ny på moppen när jag köpte den, o han kan typ inte meka så de verkar vara nå fel i förgasarn eftersom att den startar ibland på första kicken och ibland inte alls...
    Ska inte vara något fel i förgasaren. Prova byt munstycke. Jag tror att 90 är lite för stort.

    // Han du köpte mopeden av
    Senast redigerat av GolgE den 2012-08-05 klockan 04:57.

  14. #14
    luftskruven kan man inte säga direkt säga hur många varv... Du måste skruva på den tills den går bra. Som sagt, individuellt.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  15. #15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in