Exclamation cykeldator som hastighetsmätare

tjenare jag undra om någon här har en cykeldator som hastighetsmätare till nudebar, vilken rekomenderar ni och så helst inte över 200
    checka mitt vivacity projekt!! en moppe ska behandlas som en brud med kärlek
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-street-stunt

Spara lite till och skaffa XR-SA mätarn helt klart prisvärd funkar utmärkt skaffade en i veckan.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Spara lite till och skaffa XR-SA mätarn helt klart prisvärd funkar utmärkt skaffade en i veckan.
    har inte råd köpte nyss nudebar, och massa andra saker, har lagt ner 5k ppå moppen, får inte så mycke pengar

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Köp en från biltema, 79kr typ

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Funkar det? Sist jag körde på biltemamätare på Moppen flippade dom ut totalt!

Jag kan rekommendera Clas Ohlsons cykeldator. (Den billigare modellen som inte är trådlös). Den vet jag fungerar till 100% på en moppe.
    Ingen aning, jag har köpt en men inte monterat den ännu då jag måste få mopeden att gå ordentligt, vägrade ju gå med 17,5mm så jag ska köpa mig en 21mm.

Får hoppas att den funkar i alla fall.
    Senast redigerat av will3 den 2012-08-05 klockan 13:38.

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag kan rekommendera Clas Ohlsons cykeldator. (Den billigare modellen som inte är trådlös). Den vet jag fungerar till 100% på en moppe.
    Funkar den till aerox? för jag köpte en cykelmätare på stadium och magneten passade inte eftersom vissa magneter är gjorde för ekrar och inte gjutna fälgar.
    Du menade denna http://www.clasohlson.com/se/Cykelda...tt/Pr319473000 eller? hur monterar man den på en yamaha aerox samt passar den utan något mod?

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Haha om jag limmar den så kommer den fastna i bromsen ju

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Köp ett R stift så funkar dom
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Köp ett R stift så funkar dom
    vad är R stift?

då ska jag köpa den där på clasohlson för 99 sen limmar jag fast magneten är de svårt att ställa in den ?

Nix, testade med det också. Provade även olika kablar. Den visade 90km/h när jag stod stilla.... (Varje moppepojkes våta dröm)

då ska jag köpa den där på clasohlson för 99 sen limmar jag fast magneten är de svårt att ställa in den ?
    Du ställer bara in däckets omkrets i mm. T.ex 1300 (mm)

Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    vad är R stift?
    R betyder resistor. Ett inbyggt motstånd i tändstiftet som ska hjälpa mot störningar av elektriska instrument.
    Följ Moppenets största projekttråd här!

okej

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Nix, testade med det också. Provade även olika kablar. Den visade 90km/h när jag stod stilla.... (Varje moppepojkes våta dröm)

Du ställer bara in däckets omkrets i mm. T.ex 1300 (mm)

R betyder resistor. Ett inbyggt motstånd i tändstiftet som ska hjälpa mot störningar av elektriska instrument.
    Aha okej , men vet du om mätaren från clasohlson passar till aerox? tänker mest på magneten om den passar på något sätt?

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tack så mycket!
    Visste inte om att man kunde använda andra magneter än magneten som man får i paketet

Allt går med modifikation. Mätaren är ju tänkt till cykel i huvudsak, så fästet är till ekrar. Men det fungerar faktiskt med en liten rund kylskåpsmagnet också. Som är c:a 10mm. Bara limma fast den på skivan t.ex (inne på skivan, inte där bromsklossarna går)

Jag har använt vanligt smältlim till det. Superlim eller annat starkare bör också gå.
    okej, men kan man inte bara limma fast den i fälgen ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in