Ämne: Skit aerox!

  1. #1
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185

    Skit aerox!

    Hej!
    Har haft problem med min aerox sedan jag byte till effektrör. Hade först ett stage6 pro replica rör och aerox gick bäst med 3g vikter och Malossi fly clutch med vita fjädrarna som sitter på när man köper den. Sen byte jag till ett Zx rör, Mixtrade lite med vikterna och munstycken. Den gick bäst med 3g vikter och 78 munstycke. Problemet var då att moppen hackade till på högavarv och sedan sjönk i varv sakta. Byte då till en stage6 rem och problemet försvann. Moppen hade då problemet att den inte effekten kom vid 15km/h+ så jag testade med nya kopplingsfjädrar. Testade först dom gröna som är medium och den gick exakt likadant. Testade då med ännu hårdare alltså gula fjädrar och då gick moppen ännu sämre. Den gick inte speciellt bra framåt. Den stod bara på stället och varva. Har testat med 15% tryckfjäder och olika munstycken osv inget har hjälpt. Ska jag testa att byta tillbaka till original rem och se hur den går för den kanske är för hård?

  2. #2
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Problemet löst. Remen var för hård!

  3. #3
    Har samma problem med exakt samma setup förutom fly clutchen. Kan du förklara hur du löste det?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  4. #4
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Satte på original remen och gula malossi fjädrar. Vet ej vilka rpm dom fjädrarna kommer in på

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Satte på original remen och gula malossi fjädrar. Vet ej vilka rpm dom fjädrarna kommer in på
    Okej för nu har jag gula polini fjädrar och 6,3x3 och 4,0x3 vikter. Då funkar det men bör jag kanske byta till gröna och sen lättare vikter?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  6. #6
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Testa hårdare kopplingsfjädrar och ca 4.5g vikter. Slöa starter har man pågrund av svaga fjädrar.

  7. #7
    Testade gröna fjädrar och 6,3 vikter. Gick väl hyffsat men behöver effekten tidigare så ska testa gula och 6,3. Blir inte det bra får jag testa 5,0 vikter.
    Men är blåa polini fjädrar typ för midrace o hyper typ lr?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  8. #8
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Finns inga midrace/hyper fjädrar, finns bara fjädrar som greppar in senare på ett höra varv och på midrace/hyper setuper så kommer ju effekten senare så kopplingen ska greppe på högre varv med hjälp av hårdare fjädrar. Testa hårdare fjädrar eller mjukare tills moppen går som du vill

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in