Trådad visning

Reg.datum
    May 2010

mopeden dör och går konstigt!

Hej! Jag har nu satt på trimm på min Aprilia SR50 racing -04 (aprilia motorn). Som ni ser på rubriken så går den inte som den ska.

Setup:

Doppler S3R effektrör (inkl. vikter som följde med)
    Koso öppetluftfilter
    Dellorto 17.5 förgasare
    Ostrypt insug
    Kopplingsfjädrar
    Munstycke -

Det som jag och min bror tycker är konstigt är att när jag kör med munstycke storlek 132 och kör full gas så går den bra upp till 85 och då dör den. Men när jag byter munstycket till storlek 138 så får den alldeles för mycket bensin och den går inte alls på full gas.

Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Citerar min bror:
    Citat Ursprungligen postat av crossniklas Visa inlägg
    Kan säga såhär efter lite tänkande. Förgasarinställningarna ska vara aldelles prima. Problemet som det verkar vara är soppatillförseln, att den hinner "ta slut". Har kikat lite med vakumslangen men vissa kunskaper verkar ha sinat lite. Visst är det så om man lossar båda slangarna så rinner soppan ut från soppaslangen- och när man täpper till vaccumet så ska det då sluta flöda från bränsleslangen?

Har även testat köra utan tanklock- utan resultat.

Någon som har några tankar?
    Här har ni filmen som visar problemet. Vid 1 minut så hör ni mitt problem, det var ungefär vid 60 km/h. Sen vid 1.45 så har den åkt ner till 10 km/h och då kan jag börja gasa igen, då testar ja att åka upp till 50 km/h och då börjar den igen. Hjälp

http://www.youtube.com/watch?v=2NKiWK6rdSg

Vi har bytt tändstift också, men det funkar icke heller.
    Senast redigerat av elkeR den 2010-08-09 klockan 19:20.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in