Hej,

Jo var ute och körde med ett par kompisar häromdagen. Förövrigt körde vi lite grann på en fotbollsplan en blöt grusplan rättare sagt. Där tror jag problemet kanske ligger men hursomhelst kör även en bra bit efter de eftersom jag skulle skjutsa ner en kompis till sig då han bor ganska långt bort.
Nästa dag så ska jag ut i garaget och starta moppen då jag hade tänkt och dra ut och köra och så. Men moppen beter sig jättekonstigt startar inte på första kicken eller på elstarten då alltså utan chocken.
Sedan lägger jag i chocken och försöker starta fortfarande mycket svårstartad men den går igång fast dör snabbt och om jag då drar på gasen bluddrar den och dör också.
Det ända som gör att man kan hålla den vid liv är att man gasar mycket och hälsat inte stannar alls. Det konstiga är att när du väl kommer upp i bra hastighet funkar moppen precis som den brukar göra.
Men om du sänker farten och inte gasar så bluddrar den till och dör. Tycker även att den har börjat låta lite högre än vad den brukar göra. Detta bara kom igår utan att jag äns gjort någonting inte pillat någonstans.

Förövrigt är moppen original, från 09 och gått 1100.

När jag även tänker efter kanske detta har varit på gång då moppen har varvat ganska mycket men dum som man är har jag då inte tänkt på detta.
Har även kört med chocken inne litegrann då jag faktiskt glömt av att lägga ut den men det är ändå inte mycket. Kan bensinen eller något annat blivit väldigt surt av detta?
Kanske även att jag fått skit i förgasaren?

Hoppas att ni som är kunnigare en jag kan hjälpa mig!
Tack